Ja, mega staat voor miljoen, giga staat voor miljard (duizend miljoen).

https://nl.wikipedia.org/wiki/SI-voorvoegsel
een jaar geleden
gvrox
een jaar geleden
Dat is inderdaad wat vraagsteller bedoelt; maar als je jouw link volgt dan zie je dat m = milli, en M = mega, en dan is het niet waar. Dus eigenlijk had er moeten staan 1 Gbps = 1000 Mb/s (en let op, het gaat om bits per seconde)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Aanvulling: ook de ´b' vs. 'B' is belangrijk en wordt vaak over het hoofd gezien.
b = bits
B = Bytes (= 8 bits) Ook zijn k, M, G, T... in 'computerland' niet altijd veelvouden van 1000. Er wordt veel afgerond.
een kb kan betekenen 1000 bits (meestal wanneer je het marketing vraagt), maar ook 1024 bits (veelal wanneer je het de computer zelf vraagt)