Popcornflix zit nu dus voluit op youtube, en je kan allemaal films gratis kijken - mag dit ?

https://www.youtube.com/@Popcornflix
ze zitten al een paar jaar ofzo op youtube, en worden niet verwijderd door youtube zelf, dus ik neem aan dat dit legaal is ? ik weet dat youtube kanalen blokeerd of verwijderd gelijk wanneer iets niet mag. dit mag dus ?

een jaar geleden
in: Internet
3.7K

Het beste antwoord

Nee dit mag niet. Maar YouTube komt pas in actie als de rechthebbende klaagt.
een jaar geleden
SingingCoyote13
een jaar geleden
dat verklaart waarom er zoveel volledige speelfilms te vinden zijn op youtube. dit zijn vaak films die allang niet meer of niet meer kunnen worden verkocht op dvd/bluray omdat ze verouderd zijn tov de markt. lijkt mij idd dat de rechthebbenden hier geen omzien meer naar hebben als zodanig. - maar sommige films zijn vrij nieuw ook en als je zoekt op yt staan deze daar vaak al jaren in hun volledigheid EN dan heb je ook nog dat filmmakers hun films gratis ter visie stellen via yt zoals Paul de Leeuw doet met Filmpje!. en wat legaal is en niet staat niet vermeld altijd bij het commentaar. ook heb je nog de oudste films pre 1970/50 waar praktisch nooit iemand over zal klagen.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij zijn dit zogenaamde Mockbusters, klonen van een succes films, die dan een iets andere naam krijgen, zo wordt Transformers -> Transmorphers, Pirates of the Caribbean -> Pirates of Treasure Island, Kung Fu Panda -> Chop Stick Panda etc. etc. Moderators van Youtube zijn er als de kippen bij als copyright infringement een dingetje is, en de content is nog steeds te bewonderen, dus geen zorgen lijkt mij.
een jaar geleden