Wil graag muziek van internet via mijn huidige radio afspelen, wat heb ik daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (3)

Een audiokabeltje tussen je PC en je versterker.
Met aan de PC-kant een minijack (3.5 mm) en zeer waarschijnlijk aan je versterker-kant twee tulp pluggen (ook wel cinch genoemd)
escape
13 jaar geleden
Ik heb zelf de wireless audio transmitter van sitecom.
Dit apparaatje bestaat uit een zender en een ontvanger. De zender doe je in je laptop of je PC. Je computer ziet dit apparaatje als je audio-uitgang.

De ontvanger doe je dmv tulpstekkertje verbinden met je versterker. Met 1 druk op de knop verbind je de zender en ontvanger en je kunt alles luisteren wat je wilt. (of het nu mp3's zijn / muziek van youtube etc etc)

Toegevoegd na 13 minuten:
Edit: Ik vind het apparaat zelf geweldig. De geluidskwaliteit is perfect en je hebt geen gedoe met kabels die door de huiskamer lopen.
(ik had eerst een kabel van 5 meter, werkte ook prima, maar was gewoon onhandig)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat escape zegt is goed als je een AUX ingang hebt in je radio of een audio in (meestal 2 tulpjes)

Wat ik gebruik is een A2DP receiver oftewel bluetooth audio. bluetooth op pc en een kabeltje van de bluetooth audio receiver naar de audio in. even connectie maken en je bent klaar om muziek af te spelen.