Hoe kan het internet existeren?

Kan mij iemand uitleggen hoe het internet werkt en bestaan kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Internet is ontstaan uit een netwerk dat in 1969 is opgezet door het Amerikaanse Ministerie van Defensie: het Arpanetwerk. Zij wilden een netwerk van computers die onderling met elkaar konden praten, zodanig dat als één of meer computers beschadigd zouden raken (bijvoorbeeld door een bombardement), het netwerk toch nog zou kunnen functioneren.
Om dat mogelijk te maken, werd een protocol (methode) ontwikkeld, waardoor informatie die verzonden moet worden, opgedeeld wordt in pakketjes. Elk pakketje wordt afzonderlijk verstuurd, en kiest de snelste weg naar de computer van bestemming. Daar aangekomen worden alle pakketjes weer in de goede volgorde gezet, en kunnen ze weer als één geheel gelezen worden. Dit protocol wordt Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) genoemd. De taal waarin de pagina's geschreven werden en met elkaar verbonden kunnen worden, heet Hyper Text Markup Language (HTML). Hyper Text is in feite een ander woord voor 'link'. Hyper Text Transmission Protocol (HTTP) is het protocol voor de communicatie tussen webbrowser (bijv. Internet Explorer of Firefox) en de webserver.

In het begin van de tachtiger jaren toonden een aantal overheids- en wetenschappelijke instituten (onderzoekstinstituten en universiteiten) belangstelling voor dit netwerk. Voor hun zou het een mooi netwerk zijn om informatie uit te wisselen over de verschillende onderzoeksprojecten waar ze mee bezig waren. Zij namen het netwerk van computers (internet) over en verbonden hun eigen computers eraan. En daar bleef het natuurlijk niet bij. Steeds meer instellingen en bedrijven zochten aansluiting bij dit netwerk. Ook particulieren konden zich aansluiten bij het netwerk via een provider. Die verzorgt de verbinding met het netwerk voor hen, en ook zorgt de provider ervoor dat je je eigen website op Internet kan zetten. Zo werd het internet langzaam maar zeker uitgebreid tot het grote netwerk dat we nu kennen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hoe het werkt kan ik je niet echt uitlegen
maar dat het bestaan kan is gewoon het werk van een
genie iemand die net als genie einstein een groot belangrijke stap voruit in tegnologie heeft gemaakt
bill gates is zijn naam