Wat wil Google van mij als ik de mededeling krijg dat ze graag toegang willen tot mijn locatie?

Deze mededeling krijg ik erg vaak. Waar is het goed voor ze toegang te geven en wat doen ze ermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Het beste antwoord

Ze willen bepalen waar je woont en dan passen ze zoekresultaten op jou aan. Zo worden winkels/bedrijven uit je eigen buurt verder bovenaan de zoekresultaten geplaatst...

Toegevoegd na 1 dag:
Even een update met wat bronnen:

"De functie Mijn locatie biedt nauwkeurigere lokale zoekresultaten op Google wanneer locatiegegevens beschikbaar zijn. De functie Mijn locatie verzendt ook de W3C Geolocation API naar websites van externe partijen als u hiervoor toestemming heeft gegeven." [bron 1]

Meer informatie over 'Mijn locatie' van Google... [bron 2]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, niet gezien dat het al geantwoord was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks! :-)
(nog nooit zoveel plusjes gehad bij een antwoord...)

Andere antwoorden (3)

Zeer vreemd, dus zeker niet doen. Je kan eventueel Google bellen.

Google Nederland
Claude Debussylaan 34
Vinoly Mahler 4
Toren B, 15th Floor
Amsterdam, Netherlands
1082, Netherlands
Telefoon: +31 (0)20-5045-100
Fax: +31 (0)20-524-8150

Lijkt er namelijk op dat er iemand iets illegaals probeert te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zoekresultaten zijn op plaats en land gebasseerd. Ze willen achterhalen welke zoekresultaten voor jou het nuttigst zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe was de stelling vn die vraag exact
heb je het opgeslagen
volgens wat ik den is het niet pluis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Google wil graag toegang hebben tot uw locatie. De Google Toolbar maakt af en toe gebruik van het netwerk om uw locatie up-to-date te houden". Je kan dan ook klikken voor meer informatie maar het werd me toch niet duidelijk wat ze doen als ik toestemming geef. Daar zijn ook 2 knoppen voor.