Wat is het verschil tussen een router met abonnement en zonder?

Hoi, ik zie vaak routers op het internet, het zijn dan routers met bijvoorbeeld een maximale snelheid van 400 Megabit per seconde en met 5G. Ik vraag me nu af: ik heb zelf internet van Ziggo, maximaal 40 Megabit per seconde, en daar betaal ik 45 euro per maand voor. Die router waar ik het over had kost 25 euro. Maar wat krijg ik dan? Is het dan dat ik voor di 25 euro gewoon 400 Megabit per seconde internet krijg? Of heb ik dan ook nog een abonnement nodig ofzo?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Je abonnement bij Ziggo blijft maximaal 40 Megabit per seconde.
De router staat hier verder los van: een snellere router heeft alleen zin als je bij je abonnement die hogere snelheid ook krijgt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je bij je abonnement de Connect Box van Ziggo ontvangen hebt, beschik je al over een downloadsnelheid van maximaal 500 Mbit/s...
SimonV