Kan ik een website alleen toegankelijk maken voor een bepaald ip-adres?

Kan ik een wordpress website alleen toegankelijk maken voor een bepaald (extern) ip adres?
Bijvoorbeeld www.websitevanmij.nl kan alleen maar bekeken worden via IP 213.xxx.xxx.xxx.

Toegevoegd na 34 seconden:
Zie net dat die website al bestaat, maar is slechts een voorbeeld.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hangt waarschijnlijk af aan welke webserver je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@WDHBGS: "Dat hangt waarschijnlijk af aan welke webserver je gebruikt." Een nette manier is het trouwens aan de poort te regelen i.p.v. op de webserver af te handelen. Ik zou dus portforwarding van de router/firewall zo instellen dat één IP via de poort 80/443 naar de server kon, zo maak je het ook onafhankelijk welke webserver je gebruikt, en belast je de webserver niet met niet geautoriseerde verzoeken.

Antwoorden (1)

Dat kan bv. met een .htaccess file. Deze wordt o.a. door Apache ondersteund.
Stel dat het toegelaten IP 213.1.2.3 is, dan zet je het volgende er in:

ErrorDocument 403 /foutmelding.html
order deny,allow
deny from all
allow from 213.1.2.3

Nu lees ik dat dit alweer verouderd is, en dat de nieuwe vorm is:

Require all denied
Require ip 213.1.2.3
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een nette manier is trouwens het aan de poort te regelen i.p.v. op de webserver af te handelen. Zo voorkom je niet geauthoriseerde verzoeken die afgehandeld moeten worden door de webserver.
Dus regel het in de router i.p.v. de server.