Hoe kan ik zien welk apparaat het meeste WiFi verbruikt?

Ik heb dus eigenlijk 2 problemen. WiFi, en bekabeld internet op mijn pc is verschrikkelijk traag, terwijl mijn mobiel op wifi wel gewoon normaal werkt.
Als ik een bestand download van een paar mb, kan hij hier soms al een kwartier tot half uur over doen.
Ik weet wel dat als ik een groot bestand op mijn mobiel download, dat het internet op de apparaten van mijn broers en zussen langzamer word.

Hoe kan ik nu zien welk apparaat het meeste internet opslokt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
4.1K

Antwoorden (1)

Sommige routers/modems zoals de Fritz!box kunnen totale download/upload snelheid/jitter/noise ratios in een grafiek tonen. Ook is het mogelijk te zien hoeveel wifi clients verbonden zijn en met welke snelheid. Dus als er een apparaat in jouw huis die het meest geschikt zou zijn om te zien wie waar alle wifi snelheid blijft dan zeg ik de router.

Overigens is het een fijne truc om tijdelijk het wachtwoord te veranderen van het wifi, zo kun je de wifi exclusief claimen om te zien of je nu wel de snelheid kan halen via de wifi.