Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik op mn laptop geen 5.0G Wifi verbinding gebruiken?

Hallo,

Gisteren werd door T-mobile wifi versterker bij mij thuis geïnstalleerd. Hun gaven me aan dat verbinding op 5.0G veel sneller zou zijn 300mb/s. En op 2.4G trager. Maar wat ik heel raar vind waarom kan ik geen gebruik maken van die snelle 5.0G op mn computer, maar wel op mn telefoon? Bestaat geen tool die ik kan installeren zodat ik toch die 5.0 kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Hun gaven me aan dat verbinding op 5.0G veel sneller zou zijn " Is maar een marginale verbetering t.o.v. 2.4GHz als je repeaters gebruikt. Je zegt al dat het om een repeater/versterker gaat, hierdoor wordt de bandbreedte gehalveerd ter faveure van bereik.... repeaters zijn ook een slecht idee, echt als 'last resort gebruiken/kopen als echt alle alle alle opties niet kunnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De hardware in je laptop zal wel te oud zijn en geen 5 GHz ondersteunen.
Dus zou je een USB WiFi apparaat moeten kopen om wel gebruik te kunnen maken van 5 GHz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen vrij nieuwe laptops kunnen werken met de 5 Ghz band. Iets oudere laptops kunnen alleen werken met de 2,4 Ghz band. Zoek de gegevens van je laptop op en check het even. Maar niet getreurd, je kunt een dual-band Wifi USB-stickje aanschaffen, dan kun je ook profiteren van de hoge band.
(Lees meer...)
escape
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"dan kun je ook profiteren van de hoge band." Ja... maar niet in combinatie met een repeater, dat werkt funest in die band(lees: korte afstand)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding