Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe breid ik mijn wifi uit?

Wij hebben in ons huis een Fritz!Box Fon WLAN 7360 van XS4all die ons voorziet van wifi, telefonie, iptv en bedraad internet. Daar het signaal boven slecht is en ik al met extenders en homeplugs bezig ben geweest (die de wifi flink vertragen) heb ik nu besloten om een Gigaset SX551 achtergelaten door de vorige bewoners aan te sluiten als extender van de wifi. Als ik deze aansluit (signaal komt uit telefoon 1 van Fritz!Box en komt binnen op de Lijningang van de Gigaset) heb ik in principe dit netwerk in beeld op mijn laptop, ik heb er al een andere SSID en code aan toegewezen maar ik heb geen internettoegang. Wie kan mij verderhelpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
996

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt de DHCP-server op de Gigaset uitschakelen en de Fritzbox aansluiten op een LAN-poort (en op de Gigaset ook in een LAN-poot).
Maar voordat je ze op elkaar aansluit moet je ook het IP-adres van de Gigaset veranderen zodat deze in de range (eerste drie reeksen van een IP-adres die per reeks gescheiden zijn door punten) van de Fritzbox valt.
Daarna kun je ze beide hetzelfde SSID en wachtwoord geven. Je moet de Gigaset dan wel een kanaal geven dat zo ver mogelijk van bet kanaal van de Fritzbox afzit zodat ze elkaar niet kunnen storen.

Succes!

Het is misschien moeilijk te begrijpen, dus als u vragen hebt, kunt u ze stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
DHCP heb ik kunnen uitschakelen, de Fritzbox en de Gigaset met een lankabel verbonden. Ik kan echter niet vinden hoe ik het IP-adres van de Gigaset moet veranderen en hoe ik een kanaal moet toewijzen.
Als je sneller internet wilt via ethernet cable dan kun je kiezen voor een PowerLine adapter. Ze zijn erg makkelijk en snel op te zetten en geven gewoon de volle verbinding van de router.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook kun je deze powerline adapter aansluiten met kabel op een wifi extender of repeater net wat je wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als u de vraag goed heeft gelezen weet u dat ik ik al in de weer geweest ben met homeplugs/powerlines en dat die niet het gewenste resultaat (trage wifi met zwak signaal) opleveren
Ik raad aan om een wifi adapter te nemen, die je in het stopcontact kunt doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb ik ook al geprobeerd en leverde niet het gewenste resultaat op.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding