Wifi werkt niet meer na gebruik ethernetkabel?

Ik heb gisteren thuis een tijdje met een ethernetkabel gewerkt op mijn werklaptop. Nadat ik hem er weer uit heb gehaald (verder niks), werkt nu de wifi niet meer, ook niet op mijn andere laptop en telefoon waar ik helemaal niks mee heb gedaan. Het modem heb ik al gereset maar dat levert niks op. Op internet vind ik alleen maar informatie over problemen andersom: ethernet werkt niet en wifi wel. Weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welk merk router is het dan???
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat iets gebeurt NA iets anders wil niet zeggen dat het gebeurt VANWEGE dat andere. Als je een kabel aansluit op je notebook verandert dat niets aan je modem. Als nu alleen je notebook geen toegang meer heeft nadat je een ethernetkabel hebt aangesloten zou dat kunnen liggen aan een instelling voor WLAN: 'Disable on wired connected'. (Alleen bepaalde Windowsversies en wifi adapters). Dit is een onwaarschijnlijk scenario. Iets anders is dat op je wifi-adapter energiebeheer is ingeschakeld met een vinkje voor 'De computer mag dit apparaat uitschakelen' om energie te besparen'. Maar goed, in jouw geval krijg je helemaal geen draadloze verbinding meer, ook niet met andere apparaten. Het enige scenario dat ik me dan kan voorstellen is dat er iets mis is met de DHCP-instellingen op je router, die verantwoordelijk zijn voor het uitdelen van IP-adressen aan de adapters op je apparaten. Hoe is je modem/router ingesteld?
Zien je notebook en andere apparaten wel een wifi-signaal?
Kun je pingen?

Antwoorden (1)

Je kan eens naar je router instellingen gaan. Als je het ip weet van je router moet je dat in de zoekbalk ingeven. (bv 192.168.1.1) Dan krijg je een menu waar je je moet inloggen. Daarna zoek je ergens of je het kan resetten of herstarten.