Hoe kun je jezelf terugvinden op streetview?

Bestaat er een mogelijkheid om jezelf terug te vinden op streetview, of is dat onmogelijk?

7 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Amadea
7 jaar geleden
Er staan geen herkenbare mensen op streetview. Dus zelfs als jij toevallig op dat moment in de straat liep die door Google werd gefotografeerd zul jij de foto waar jij op staat niet kunnen opzoeken, laat staan vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea: Google doet (sinds 2008 als ik het goed heb) wel z'n best om algoritmisch zaken als gezichten en kentekens te herkennen en te blurren, ook retroactief over eerder gemaakte beelden, en dat lukt bijna altijd maar heel af en toe ook niet, dus er bestaat een kleine kans dat je er in volle glorie op staat :)
Ritsuka
7 jaar geleden
Mijn geparkeerde auto staat er op.
Je moet maar net toevallig op straat lopen als die auto langskomt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat die algoritmes nog niet geheel kloppen, blijkt wel; onlangs was er zelfs sprake van een geblurde koe. :-)
http://www.ad.nl/bizar/commotie-over-geblurde-koeienkop-op-google-streetview~acfc8014/ Het kan best zijn dat je nooit gefotografeerd bent door de wagens van Google. In dat geval is het dus onmogelijk om jezelf terug te vinden.
De kans dat je niet/nooit gefotografeerd bent, lijkt mij groter dan andersom.

Antwoorden (1)

Ik sta op Streetview maar mijn gezicht werd geblurred, de locatie (ik ga niet zeggen waar en wanneer) werd later opnieuw gefotografeerd maar in het archief is mijn foto nog terug te vinden. Mensen die mij kennen kunnen me herkennen.

Je moet maar toevallig ergens lopen wanneer de Google auto langsrijdt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Zag je dat de foto gemaakt werd? Hoe weet je dit?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Streetview auto herken je onmiddellijk: https://www.google.com/streetview/images/understand/device-car.jpg En dat weet ik omdat ik ook op streetview sta. Ik zag 'm rijden in Amsterdam en ben er (op de motor) een tijdje achter blijven rijden in de hoop dat 'ie aanstond. Dat bleek het geval :)