Ten eerste zijn zo jouw gegevens bij het bedrijf. In ruil voor de gratis wifi kunnen zij je nu reclame sturen.
Ten tweede moet je vaak eerst akkoord gaan met de voorwaarden. Je moet dus verklaren dat je geen illegale dingen doet vanaf hun wifi.
bamibal
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Kortom, het voorkomt misbruik, zowel door hotelgasten (die zijn bekend) als buitenstaanders (die kunnen er niet in).
Ter toevoeging op het antwoord van de eerdere reageerder:
Voor horecabedrijven is het zeer interessant om te weten hoeveel er van hun WiFidienst gebruik wordt gemaakt.
Daarnaast wil men voorkomen dat mensen die even langslopen automatisch verbinding maken met hun WiFi. Dit kost namelijk veel bandbreedte. Het uitgeven van IP-adressen (wat dan gebeurt) kost ook nogal het één en ander.
Mensen die de tijd nemen om de voorwaarden te accepteren, zullen er wat serieuzer gebruik van maken.