Is dit echt email of niet?

Ik heb vandaag een mail gekregen van Origin: https://gyazo.com/d00b43e4932658b44cf87d43cf7ea8b0 volgens forums is dit een nep mail. Maar als ik mijn origin opstart dan ben ik uitgelogd en staat dat mijn gegevens zijn verlopen en dat ik mij wachtwoord moet resetten of dat ik opnieuw moet proberen. Maar wat kan ik het best doen, nu?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Amadea
7 jaar geleden
Staat jouw werkelijke naam in de aanhef? Of zoiets als beste klant? Het bericht ziet er aannemelijk uit, en als jouw naam en klantnummer er ook bij staan dan is het waarschijnlijk wel echt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
volgens mij is het een nepmail, ik krijg ook een dergelijk scherm als jij. Het is een poging om verbinding met jouw computer te komen. Dus niet reageren en in de prullenbak er mee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer de link als tekst te kopiëren en dan te bezoeken (het is een echte link aangezien het op de site van Origin zelf is).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je niet door de link wordt verwezen naar Origin.com dan is het nep, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Men kan een foute link herkennen door met de cursor op de link te staan, zonder erop te klikken. Bij de meeste programma’s, zoals Internet Explorer, Firefox, Chrome en Outlook, verschijnt de link linksonder in beeld. Zo kan men zien of dat het webadres is van de afzender.. Als het web adres niets met de zogenaamde afzender te maken heeft, gelijk wegkieperen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Reset je wachtwoord eens via Origin zelf, niet via de link in de mail.

Antwoorden (2)

deze is nep kan je zien aan de sitenaam gyzo ofzo mag ik anders de mail zien?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Pffff, klik eens op die link. Dat is een afbeeldingen site, om ons de mail te tonen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hahhahaha, te mooi dit.
nep dit zijn website die je wachtwoord willen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Argumenten?