Waarom geen internet via TP Link op PS4 en hoe kan ik dat oplossen?

Mijn zoon heeft op de eerste verdieping slechte wifi verbinding.
Om dit op te lossen heb ik een TP Link TL PA4010 gekocht ,zodat hij bekabeld kan internetten en gamen op PS4.
Op de laptop werkt het perfect en snel,op de PS4 lijkt alles goed te gaan tot na een paar minuten de verbinding wordt verbroken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
8.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even beide routers resetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel stroom eraf en erop, geen echte harde reset.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bedoeld de beide adapters even uit het stopcontact halen en dan weer erin,als de kabel in de PS4 zit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist Dat is een soort standaardprocedure die voor alle apparatuur geldt, maar in het bijzonder voor routers en modems. Dit lost 95% van de problemen op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Homeplugs van TP Link zijn niet al te best. Sowieso werken homeplugs heel vaak slecht. Het klinkt mooi, en sommige mensen hebben er goede ervaringen mee. Ik heb zelf alleen maar ellende gehad met homeplugs van TP Link en Sitecom (terwijl ik best handig ben). Tegelijkertijd moet ik zeggen dat anderen weer wel plezier hebben gehad van de homeplugs die ik heb weggegeven.
Zie http://forum.tp-link.com/showthread.php?1689-TL-PA411-needs-constant-rebooting voor alle ellende met een vergelijkbaar model. Persoonlijk zou ik eerder tijd en geld investeren in een wifi repeater of gewoon een mooie kwaliteit ethernetkabel. Als je toch per se homeplugs wil gebruiken: het advies is om bij meervoudige stopcontacten alleen 1 enkel stopcontact voor je homeplug te gebruiken en de rest onbenut te laten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meestal werkt deze oplossing niet, zelf had ik ook een tijdje slechte wifi boven maar dag is gemakkelijker optelossen met een wifiverrsterker
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat de ps4 de tp link niet ondersteund
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als dat niet werkt probeer de internet kabel in plaats van de wifi werkt altijd
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Internetkabel :)

Antwoorden (6)

Zou ook te maken kunnen hebben met de restricties op het internet. Kijk even naar instellingen zoals UPNP (heb ik persoonlijk al vaker last van gehad i.c.m. een console).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga naar de instellingen van je router en zet dmz aan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga naar cmd en dan /flushdns
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit schoont enkel de DNS Cache van de computer op, en heeft dus geen invloed op game consoles.
beste ,
ik heb dit probleem ook een hele tijd gehad.
bij mij bleek het te gaan om mijn NAT-type .
dat kun je vinden bij Instellingen-internet-verbinding_testen.
als je verbinding test kan je zien welk NAT-type je zit !!
het beste om met te gamen is NAT-Type 1.
als je een ander Nat-type hebt kan je da stappen volgen op de site van telenet om je NAT-type te veranderen.
ik hoop dat het werkt!

mvg,

Kenzo
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het NAT-type maakt niet uit of het wel of niet werkt. Het geeft enkel restricties op met wie je kan spelen/verbinden. Het kan zijn dat je via instellingen een vast ip hebt aangezet, zorg ervoor dat bij instellingen van internet dat kabel ingeschakeld is, en dat de ip-instellingen op "DHCP" staan. Er zit ook als het goed is een lampje bij de netwerk aansluiting van de PS4, als die uitstaat is er iets niet goed met de verbinding. Als hij aan staat is het waarschijnlijk een instelling in de PS4.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer eens.

Steek de kabel vanuit het modem in één van de LAN poorten op het AP.
(dus niet op de WAN poort)

Daarnaast de settings die je nu bij WAN hebt ingevuld weghalen (terugzetten op de standaard).

Tot slot wil je ook de DHCP server uitzetten op het AP.

Punt is, dat het AP eigenlijk een Router/AP is.. (maar dat geeft verder niet)

groet