kan een modem een paar weken zonder stroom?

Bijvoorbeeld bij langere afwezigheid, kun je dan beter je modem uitzetten?
Of gaan er dan gegevens verloren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.2K
bamibal
9 jaar geleden
Als je gehecht bent aan je eigen ip-adres, kan het gebeuren dat je na langere tijd zonder stroom een ander ip-adres krijgt toegewezen.

Het beste antwoord

Een modem kan prima zonder stroom, scheelt je zelfs wat elektra-kosten...
Je modem opnieuw opstarten kan soms zelfs positief werken.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima antwoord! Er is overigens in de bronnen sprake van een standby-knopje, waar zit dat? Niet op het modem zelf?
SimonV
9 jaar geleden
Hangt van het modem af. Hier zit een apart knopje voor standby:
https://chelloo.com/informatie/upc-internet/kabelmodems/kabelmodem-motorola-surfboard-sb4100-en-sb4200 Bij sommige modems van Ziggo blijkt de Power-knop de standby-knop:
"Power: Geeft aan of het modem actief is of in standby mode staat. Het lampje is uit als het modem in standby mode staat. Het lampje brandt als de voedingsadapter correct is aangesloten en het modem bedrijfsklaar is."
http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=hardware Daarnaast las ik dat de knop soms is uitgeschakeld:
"Op alle motorola`s is met de nieuwe firmware de stand-by knop uitgeschakeld om in de toekomst te voorkomen dat een monteur moet langskomen omdat het knopje niet werkt, een aantal klanten denkt namelijk dat dit een reset knop is."
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14745