wat is de beste speedtest site?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
SimonV
9 jaar geleden
Een hele goede is Speedtest.nl
Speedtest.nl is een onafhankelijke internet verbinding snelheidsmeter. http://www.speedtest.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind speedtest.net veel prettiger in gebruik. Speedtest.nl heb ik nimmer meer gebruikt nadat ik .net ontdekte. Druk maar 3x achter elkaar op test met alleen download. De downloadfile is erg klein en geeft dan vaak een te lage waarde de eerste keer, de tweede keer geeft dan al weer een heel andere vaak hogere waarde. Ook kan je met meerdere locaties testen. http://www.speedtest.net/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook nog even je provider speedtest gebruiken als die er een heeft. Dan kan je zien of je daar iig je beloofde snelheid haalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook ik heb de voorkeur voor speedtest.net. Weet dat je draadloos altijd minder MB p/s hebt dan via LAN-kabel.

Antwoorden (2)

speedtest.net/nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je zult daarvoor een site moeten gebruiken van een provider die glasvezel heeft en daar ook een speedtest voor heeft bijv http://speedtest.caiw.net
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoeft helemaal niet. Bijna iedere Nederlandse provider is aangesloten op AMS-IX en heeft daardoor ruim 60 GBps internetsnelheid. Met Speedtest.net haalde ik op een bepaalde locatie ook gewoon 800 MBps, en Speedtest.net gebruikt verschillende servers met verschillende locaties van mensen die zichzelf hebben aangemeld daarvoor. Als je 100 GBps hebt dan wordt het een ander verhaal, maar dat heeft volgens mij niemand.