Waar kan ik het beste bekijken of een te bedenken domeinnaam al bestaat?

Ook graag een aanbeveling bij wie een nieuwe domeinnaam het best te registreren is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Webreus.nl, zeer goedkoop en de beste kwaliteit/ service. ook opzoeken is hier zeer gemakkelijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Domeinnaam registreren: kan je 't makkelijkst doen bij je huidige provider (alles bij één bedrijf is handig). Bijv. bij KPN of XS4ALL.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb een account bij XS4ALL, maar mijn sites staan bij web2host, puur uit financieel oogpunt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan ze ook op je eigen computer hosten, dan staat je site op prana.xs4all.nl
www.mijndomein.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
antwoord is gegeven, hier is niets meer aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je doet net of er maar een of maar enkele mogelijkheden zijn. Er zijn er echter heel, heel veel. Wat bovendien nog niet aan de orde was geweest in de antwoorden, namelijk een terechte waarschuwing voor 'domain name front running' (zie hieronder, PLR heeft het er ook over, maar hij/zij noemt het 'onder water' registreren), is wel degelijk belangrijk om te weten.
http://www.domein-registreren.nl/ is wel een handige site, want ik weet niet of je specifiek een .nl domein wil of iets anders zoals .eu .com .net etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan gewoon bij je provider.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan op 100 punten, ook wat de voorgangers zeggen (provider, SIDN voor .nl domein, eurodns voor alle).

Maar let op: de meeste tussenpartijen (dus niet officiele registrars) registeren na 4 uur "onderwater" als het een "goede naam" is en je niet hebt geregistreerd of het koopproces hebt afgebroken.

Zelf controleer ik meestal even via:

1. Windows start (naar Startmenu)
2. "cmd" uitvoeren (naar "DOS")
3. nslookup [domeinnaam zonder www]

Resultaat is ofwel een IP die in de DNS is geresolved (bestaat dus), ofwel non-existing-domain.

Overigens, op .com kan het zijn dat je wel iets terugkrijgt, maar dat komt omdat Verisign doorschakelt naar advertentiepagina's, zelfs als het domein nog vrij is. .CN voor Canada doet dat ook volgens mij...

Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry dat ik bijna hetzelfde antwoord gaf (inhoudelijk gezien dan over het 'onder water' registreren), maar dat kwam omdat ik even aan het uitzoeken was hoe het ook alweer zat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volstrekt overbodig om daarvoor excuus te maken! Goed paasweekend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je, jij ook.
Bij het zoeken naar de beschikbaarheid van een domeinnaam kun je een google search doen naar bijvoorbeeld 'beschikbaarheid domeinnaam' of 'availability domain name' of zoiets.

Pas echter op met zulke websites, er zijn er een aantal bij die doen aan het zogeheten 'domain name front running', voor een duidelijke beschrijving hiervan (helaas in het Engels) kun je de bron bekijken. In het kort komt het erop neer dat als jij op een website controleert of de door jou gewenste naam nog vrij is er een kans bestaat dat het bedrijf dat die bewuste website in de lucht houdt die domeinnaam gaat registreren, zodat jij deze later tegen een veel hogere prijs kunt registreren bij deze websitehoster.

Type de de gewenste domeinnaam ook NIET in in de adresbalk van je browser. Er zijn ook bedrijven die met slimme truken op die manier een domein alvast voor je weg willen kapen.

Zelf heb ik wel eens van de website gebruik gemaakt die ik als tweede link hieronder geef om te kijken of een domeinnaam beschikbaar is, deze leek mij redelijk betrouwbaar, maar garanties kan ik niet geven helaas.

Een tip voor een goedkope Nederlandse hoster met ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld een .COM domeinnaam te nemen is de derde bron. Hier heb ik zelf positieve ervaringen mee, maar ondersteuning vindt voornamelijk plaats via een forum, dat moet dan wel iets zijn dat je ligt natuurlijk.

Gepost op: donderdag 09-04-2009 14:36:37