hoe maak ik een url van een screenprint?

Alles moet via Aken en Keulen. Zo wil ik gewoon een kleine afbeelding in een forum plaatsen. een screenprint van een technische fout. Hoe doe ik dat? van een screenprint bestaat geen url.

Via facebook of deviantart opslaan en dan die link pakken werkt niet. Picasa is niet voor windows 8. Moet ik nou voor een klein sceenprintje een account op een andere site aanmaken alleen maar om een url van een screenprint te maken?

Alles moet weer via aken en keulen, of is er een simpelere manier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
2.8K
Amadea
10 jaar geleden
Ik begrijp niet wat Aken en Keulen hier mee te maken hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een screenprint wordt op het clipboard geplaatst zodra je de knop PrtSc intoetst. Die PLAK je vervolgens op je EIGEN computer in een willekeurig afbeeldingsprogramma en sla je dan op onder gewenste naam. De opgeslagen afbeelding vervolgens uploaden naar de plek waar je hem wilt hebben. Op een forum vaak toe te voegen als bijlage bij je vraag (ook hier op Goeievraag worden regelmatig screenprints toegevoegd)

Het beste antwoord

Ik gebruik LightShot, na herdrukken op printscreen kan je selecteren hoeveel je van je scherm mee wilt nemen in je screen. Druk op het wolkje (dat wilt zeggen cloud) en je krijgt de URL als het uploaden gereed is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo,

Je kan je screenprint opslaan in als een jpg in paint en dan die bestand upload je dan op "http://nl.tinypic.com", je krijgt dan een url en hoeft er niet voor te registreren.