Waarom,moet je vaak bij het aanmaken van een mailaccount,van die vage cijfers en letters na typen?

Het zijn er vaak een stuk of 4 a 5,vaak cijfers en letters.
Wat is hier de doelstelling van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

deze vraag is al eens eerder gesteld en dit was toen het beste antwoord

De naam van deze tekst is: Captcha. Dit is een afkorting van het engelse: "completely automated public Turing-test to tell computers and humans apart".

Het wordt gebruikt om te bepalen of er al dan niet sprake is van een menselijke gebruiker.
Het bestaat al sinds 2000, maar wordt vooral de laatste jaren pas veel gebruikt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Alleen jammer dat die teksten regelmatig zo ontzettend onleesbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, mijn complete antwoord gekopieerd inclusief toevoeging van het feit dat die teksten zo onleesbaar zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja sorry als ik punten krijg geef ik ze door
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh, ben je gek (kan ook niet eens). Vond het alleen grappig dat je ook de toevoeging die ik 6 minuten later toegevoegd heb meegekopieerd hebt... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb net jouw een punt gegeven op een vraag die je gesteld hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joh, doe niet zo mal, was niet lullig bedoeld hoor (heb smiley in eerste reactie vergeten te zetten zo te zien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hartelijk bedankt voor deze informatie.
gr dweil

Andere antwoorden (2)

Die vage tekens zijn een soort van code die moelijk te hacken valt maar wel leesbaar voor degene die ze over moet typen.
Ze zijn er dus voor om fraude proberen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn zgn captcha's het is mogelijk om met een computer programmaatje iemand na te doen en zo een heleboel accounts aan te maken, of spam te versturen vanaf die accounts. Een captcha kan alleen door een persoon worden ingevuld.