Wat heb ik allemaal nodig om een webshop te beginnen?

naast de webshop zelf natuurlijk want een website maken kan ik wel...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2K

Het beste antwoord

Wat heb je nodig om een online winkel te beginnen?
Wil je een webwinkeltje starten? Voor een webwinkel heb je onder andere het volgende nodig:

Kennis van internet. Hoe werkt het internet en waarom kopen mensen producten online? Welke producten kopen ze? Hoe werkt e-mail en hoe kan je iDeal betalen en betalingen ontvangen in je shop?

Een product en een goede markt.
Wat ga je verkopen? Vind een goed product waar mensen geld voor willen uitgeven. Is er wel een markt voor je product? Hoe zit het met je concurrentie? Het beste is om een USP (unique selling point) te creëeren = een product aanbieding die nergens anders wordt aangeboden, alleen bij jou. Marktonderzoek is zo belangrijk.

Financieën. Ga je een boekhouder inschakelen? Je moet elk kwartaal aangifte doen bij de belastingdienst en eens per jaar een jaaraangifte laten opstellen. Het is van groot belang dat dit heel zorgvuldig gebeurd. Hier is de juiste kennis voor nodig. Anders kan je dit veel geld gaan kosten je misschien persoonlijk ook in de financiële problemen brengen.

Webwinkel promotie. Dit is waar veel ondernemers nog niet over hebben nagedacht. Check onderstaande link. Hoe ga je nieuwe klanten werven en hoe trek je bezoekers aan op internet? Ben je al bekend met Google Adwords en weet je welke fouten je moet voorkomen?

Een betaal systeem.
Algemene voorwaarden.

Kennis van SEO.
Hoe optimaliseer je je website zodanig dat je shop goed in Google naar voren komt? Zorg dat je weet hoe de zoekmachines je het best kunnen vinden en indexeren. Sla je deze stap over dan krijg je geen gratis bezoekers en is je bedrijf eigenlijk al ten dode opgeschreven. Een winstgevende webwinkel heeft veel gratis bezoekers nodig.

Artikelen.
Je webshop promoten met informatieve artikelen is één van de beste en belangrijkste promotie methoden. Voor elk product zou je eigenlijk regelmatig een informatief artikel moeten schrijven met een directe link die naar het product leidt, zodat dit nieuwe kopers aantrekt die naar een specifiek product op zoek zijn. Mensen houden van artikelen! Dit helpt ook om je webwinkel gratis een opvallendere positie te geven in Google, wat weer zorgt voor meer bezoekers en nieuwe klanten.

Een e-mail marketing systeem.

Het starten van een webwinkel is een geweldig avontuur en leerzaam. Je gaat veel leren. Maar, internet ondernemen is serious business! Zorg dat je er tijd voor vrijmaakt en verzamel de benodigde informatie. Vraag altijd hulp op blogs en fora. Check de links.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Internet, een webspace, de knowhow en dan producten om te verkopen... Heel veel geduld en toewijding en ondernemingslust... En natuurlijk beginkapitaal... En reclame maken voor je site, dat behoor je ook te doen...

En als laatste heb je succes nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op het bovenstaande:
Inschrijving voor de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een product dat anders is dan anders; een nice product. Want van de massa hebben we al zoveel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, dankjewel!