Gaat het ten koste van je Internetsnelheid als je meer kabels gaat gebruiken?

We hebben wat probleempjes met draadloos, dus dacht ik dat we misschien meer kabels zouden kunnen gebruiken. Wordt de Internetsnelheid bijvoorbeeld verdeeld of blijft hij hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je krijgt gewoon een bepaalde totaalsnelheid van je provider, het aantal kabels maakt niks uit, alleen het verbruik per gebruiker maakt uit. Of dat nou bedraad of draadloos is. Bedraad is in principe sneller/beter.

Antwoorden (1)

Heey,

Ik zou je altijd aanraden om bekabeling te gebruiken waar kan.
Veel stabielere verbinding ;)

De internetsnelheid word verdeeld (evenals bij WiFi), je kunt ook bij veel routers QoS (Quality of service) instellen; degene die in het eerste poortje zit krijgt dan voorrang over de andere.

Als je slechte verbinding hebt kun je ook denken aan een wireless range extender/repeater.
http://www.micro-mail.nl/web/mm200706.nsf/2011.Home.Link?OpenFrameset&ARTNR=149131

En als je ergens moeite heb om een kabel te trekken kun je vrijwel altijd een Powerline Ethernet Adpter inzetten ;)
http://www.techlogics.nl/index.php?level1=&level2=1&level3=1&a=sp&prodid=1157953&utm_campaign=google_merchant

De verstrekte links zijn geen reclame; de beste prijs/kwaliteit die ik snel even heb kunnen vinden vinden via google shopping; voor meer producten en prijzen verwijs ik je graag door naar http://tweakers.net/pricewatch (geen reclame, free to use community ;) )

Ik hoop dat dit hulpzaam is ^^, zo niet comment dan ffe :)