Ik moet steeds mijn router restarten om mijn internet goed te laten werken. Hoe fix ik dit?

Ik heb een router van Siemens en normaal werkt hij gewoon goed. Ik moet hem afentoe restarten om de 4 dagen ofzo wat best wel irritant is, maar soms zit ik in een Skype call met 4 andere mensen ofzo en dan spelen we samen op een Minecraft server (Minecraft is een spel). Als ik met mijn vrienden in een call zit en ik zit op Minecraft moet ik mijn router veel vaker restarten... Soms om de 5 minuten. Soms om het uur. Na een tijdje werkt hij dus gewoon niet meer. Het is niet dat mijn router me van internet disconnect, want er staat wel dat ik gewoon internet connectie heb. En als ik in een Skype call zit of in een Minecraft server, dan blijf ik ook gewoon in de call of server. Maar als ik uit de server ga, kan ik er niet meer in totdat ik mijn router restart. Skype werkt nog wel gewoon goed, ookal ga ik uit de call. Ik kan niet meer naar websites want dan staat er een error. Ik vind het een beetje raar dat ik wel op een minecraft server kan maar als ik eraf ga, ik er niet meer op kan... Ik vind dit heel vervelend omdat ik vaak met vrienden wil spelen. Weet iemand hoe ik dit kan fixen? (Ik krijg over een maand internet van Ziggo met een nieuwe router. Ik hoop dat het dan verbeterd is. Ik neem dan het Alles-in-1 pakket want dat is veel goedkoper met tv en telefoon erbij. Maar ik wil natuurlijk niet 4 maanden lang wachten tot dit probleem is gefixt.)
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
11 jaar geleden
heeft je computer een vast ip adres of een dynamisch ip adres?
welke apparaten zitten er nog meer op de router? (anders pc, console, telefoon etc)
waarschijnlijk heb je conflicterend ip adressen

Antwoorden (1)

Komt erop neer dat je router niet sterk genoeg is, of te oud, en af en toe te heet wordt en crasht. Dit gebeurt met veel routers.

Oplossing is een duurdere router kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een andere aanbieder met een daarmee een nieuwe router zal inderdaad ook een oplossing kunnen zijn. Ik ben zelf ook van aanbieder gewisseld omdat die geen nieuwe wilde opsturen.