Wat zijn de meest verkochte artikelen op Marktplaats.nl?

Ik kan hier nergens een overzicht van vinden en ben toch wel erg benieuwd of er een bepaalde cijfersite is die dit bijhoud.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Dit wordt enkel bijgehouden door marktplaats zelf. Maar als ik marktplaats moeten geloven dan zouden dat auto's zijn. Ze delen mee hoeveel advertenties er bekeken worden en geplaatst worden in reclame spotjes (al kan Marktplaats deze cijfertjes ook verzinnen).
Zelf denk ik ook dat auto's de best verkopende categorie is. Van veel dingen denken consumenten toch ik koop die televisie wel nieuw. Maar een auto is een dusdanig grote uitgaaf dat de meeste mensen (en helaas ook ik) genoegen moet nemen met een 2e hands auto. Deze schrijven ook het meeste af t.o.v. de nieuwwaarde wat het natuurlijk ook een gewild object maakt om 2e hands te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar om een auto op marktplaats te zetten moet je betalen aan de site, wat bij bijna alle andere artikelen niet geldt. Marktplaats heeft er dus voordeel bij om hierover cijfers te verzinnen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik het zeker mee eens. En je hebt ook autoliefhebbers net als ik die hobby matig op marktplaats kijken. Dit geeft namelijk niks aan van de artikelen die via marktplaats verkocht worden.
Wel denk ik nog steeds dat auto's meer verkocht worden om bovengenoemde redenen.
Zelf heb ik ook meerdere malen een auto proberen te verkopen en ondanks het plaatsen op verschillende sites heb ik meer reacties als ik hem op het betaalde marktplaats zet.
Een andere bijkomstigheid is dat auto's ook vaak via bedrijven aangeboden worden. En naar mijn inzicht meer dan op andere artikelen