Zijn er succesvolle blogs? En kan dit in het Nederlands?

Ik denk erover om een blog te beginnen, omdat ik de komende tijd thuiszit en er redelijk wat dingen gebeuren. Maar zijn er echt succesvolle blogs, en moet mijn blog in het Engels zijn om succesvol te worden? Ik hoef geen honderden lezers.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Als je geen honderden lezers wil hoef je niet in het engels te gaan schrijven maar moet je zorgen dat iedereen van jouw blog weet: roep dit dus rond op facebook bijvoorbeeld of op sites/forums die gaan over het onderwerp van de dingen die staan te gebeuren.

Toegevoegd na 3 minuten:
En ja er zijn heel veel succesvolle blogs in het Nederlands, vaak zijn die wel verbonden aan bijv een tijdschrift.

Ook was de VK (volkskrant) blog heel populair maar daar is de stekker uitgehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn wel degelijk succesvolle blogs. Maar eerst zul je naar de kernvraag moeten: wanneer maakt een blog voor jou succesvol? Is dat kwantiteit in bezoekeraantallen? Of waardering door middel van backlinks? Of waardering aan de hand van reacties op je blogs?

Een succesvolle blog is bijvoorbeeld van jurist Arnoud Engelfriet, die regelmatig backlinks krijgt (En nu dus weer) van diverse ondernemers websites: http://blog.iusmentis.com/

Maar als het gaat om persoonlijk succes, wat jij dus aangeeft, zou je kunnen zeggen door je verhaal kwijt te kunnen, dat het succesvol is om het voor jezelf te verwerken en uitten, en daarmee al succesvol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een bekend Nederlandstalig blog van een meisje dat regelmatig tips op internet zette over make up en mode. Dit blog is inmiddels zo succesvol geworden, dat ze hiermee haar inkomen kan verdienen. Haar naam is Mascha Feoktistova en haar blog is www.beautygloss.nl. Het blog trekt dagelijks meer dan 75.000 bezoekers.

Dus een blog schrijven kan in het Nederlands en het kan commercieel succesvol zijn, wanneer bedrijven reclame kunnen maken op je blog en je voldoende bezoekers naar je blog trekt.
11 jaar geleden
Wanneer is voor jou een blog succesvol.. Commercieel gezien draait het om de bezoekers. Maar misschien draait het jou enkel om de reacties, het delen van je verhaal of het op de hoogte houden van vrienden en familie. Succes kan op meerdere manieren gemeten worden.

Een vrij succesvolle Nederlandse weblog die (voor zover ik weet) door 1 persoon beheerd wordt is: www.digitalefotografietips.nl Verder zijn er vele hele grote Nederlandse weblogs: GeenStijl.nl, www.frankwatching.com, dutchcowboys.nl, marketingfacts.nl en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je hoeft geen Engelse blog te schrijven om (commercieel) succesvol te zijn. Het gaat er om dat je inhoud origineel, nuttig, vermakelijk of populair is, of een combinatie van die dingen. Content is king zegt men, het draait bijna allemaal om de inhoud. Echt populair kun je worden door een blog over een (redelijk) populair onderwerp te schrijven waar nog niet veel over geschreven wordt. Een niche noemen ze dit, helaas is dat moeilijk te vinden. Het is ook erg belangrijk dat Google je blog goed weet te vinden. Een goede zoekmachine optimalisatie kan veel extra bezoekers opleveren. Ook hiervoor is de inhoud van je blog erg belangrijk. Verder dragen enkel kwalitatieve backlinks mee aan je Google rating. Vuistregel hiervoor zijn links waar over geschreven wordt die door een "auteur" ingevoegd zijn. Dus geen links van startpagina's, in footer teksten enz. Goede backlinks komen vanzelf wanneer je interessante content hebt.

Ga bij jezelf na of jij de informatie interessant vindt en jij de blog zelf zou bezoeken. Als je gewoon een leuke weblog wilt schrijven en een groep lezers op wilt bouwen kun je het beste verschillende Social Media in je blog integreren. Zet een link van je nieuwe berichten bijvoorbeeld op Facebook of Twitter zodat in ieder geval jouw vrienden op de hoogte zijn en doorklikken naar je blog. Geef bezoekers de mogelijkheid jouw berichten te delen via verschillende Social Media. Zorg ervoor dat je gevonden wordt. In blogsystemen zoals Wordpress is deze Social Media makkelijk te integreren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, geen Engels nodig. Als je een blogprogramma zoekt, is Wordpress het beste.
Als je een simpele blog wilt, bezoek nl.wordpress.com . Het is in het Nederlands en Wordpress indexeert zijn blogs direct op Google. Makkelijk te vinden dus.