Is er een kans om met google in contact te komen? Via mail of telefoon? Ik wil gegevens van internet krijgen en de enige overgebleven manier is deze.

Er staan gegevens mij mij op internet(al maanden), die er met noodzaak af moeten. Ik ben niet degene die ze erop heeft gezet. Verschillende gegevens heb ik eraf gekregen, na met desbetreffende personen in contact te zijn gekomen (met telefoon, mail enz.) Die personen hebben het verwijderd, waarna ik met google pagina verwijder tools, het uit de zoekresultaten heb kunnen halen. Nou blijft er een hardnekkig figuur over, die niet reageert en de boel laat staan. Ik kan niet achter meer contact gegevens, zoals telefoon van deze persoon komen. Wat overblijft, is dus google contacteren.

Het google telefoonnummer heb ik geprobeerd, maar tenzij je de naam van een bepaalde persoon bij google weet, die je moet spreken, kun je hier niks mee.

Heeft iemand nog een tip voor mij, hoe ik google bereiken kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Eerst uitzoeken waar die gegevens staan. Zoals al gezegd zal dat waarschijnlijk niet Google zijn.
- ga naar de site waar het staat (Niet waar het Google zoekresultaat staat, maar naar de werkelijke url)
- kopieer de URL waar je dan bent
- plak die in een IP-tracing site, bijvoorbeeld deze: http://www.ip-adress.com/whois/

Het hoeft niet de volledige URL te zijn maar mag wel. Bijvoorbeeld:
URL = http://www.goeievraag.nl/antwoord/geven/388464
dan volstaat alleen intikken van goeievraag.nl
Heb je de IP-tracing site gebruikt die ik hier noem, dan komt er wat meer naar onderen de tekst "Goeievraag.nl server details, en daaronder het IP adres, de naam van de ISP (Internet service provider) en een kaartje waar die server staat waarop jouw gegevens zijn.
In dit voorbeeld is dat dan Ilse Media BV, en dan is dat het bedrijf waar je kunt verzoeken om verwijdering.

ISP's zijn echter niet zonder meer verplicht iets te verwijderen als jij daarom vraagt.

Ze zullen het doen als het door bijvoorbeeld politie wordt gevraagd omdat het bijvoorbeeld strafbaar materiaal betreft.

Wel is het vaak mogelijk iets weg te laten halen als de inhoud zodanig is dat het in strijd is met wat de ISP als fatsoensnormen o.i.d. aanhoudt. Dan kan je het melden als onfatsoenlijk, of tegen de normen en waarden ingaand (of hoe ze het ook omschrijven) en zullen ze zelf kijken of ze het daarmee eens zijn. Zo ja, zullen ze het verwijderen omdat het tegen hun regels ingaat.

De meeste websites van ISP's hebben ofwel een mailadres, ofwel een webform die je kunt gebruiken voor een dergelijk verzoek.

---
Heeft Jantje over jou geschreven dat je zo'n ettertje bent en wil je dat weg laten halen dan zal de ISP daar gewoonlijk niet op in gaan. Ze plegen dan idd censuur, en daarbij weten ze niet eens of jij wel de persoon bent over wie het gaat.

Is het echt iets wat (wettelijk) strafbaar is wat er over jou op het web staat, dan kan je daarvan aangifte doen bij de politie. Zij kunnen dan met reden dat het om een strafbaar feit gaat de ISP vragen het te verwijderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan dat de server waar het op staat in het buitenland staat. In dat geval moet je verzoek daarheen.
In dat geval komt ook de zaak iets anders te liggen als het strafbaar is en de politie het wil laten verwijderen, maar dat is dan niet jouw zorg. Je kunt dan nog steeds in Nederland aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is censuur van de zoekresultaten en hier zal google niet makkelijk aan mee werken. Pas als het echt over illegale inhoud gaat zal google over het algemeen ingrijpen en aan je omschrijving te lezen lijkt mij dat niet vaststaan.
Hieronder staat een link waar je eventueel melding kan maken maar ik ben bang voor je dat google pas ma tussenkomst van een rechter iets zal doen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staan de gegevens bij google? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Google is slechts zoek (of vind) machine, en zij kunnen geen gegevens van hetnet, facebook of twitter verwijderen, zelfs al zouden ze willen.

Je moet dus bij de provider zijn die de betreffende gegevens host (op zijn server heeft staan) en dat is waarschijnlijk niet google.