Als ik inlog op facebook, kan de reclamemaker van facebook dan mijn internetgeschiedenis bekijken en gebruiken?

De vraag is of facebook mijn internetgeschiedenis kan zien tijdens het inloggen op facebook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De mensen achter de commercie zullen niet bij iedere persoon die inlogt meekijken met de internet geschiedenis. Dat gebeurt wel op grote schaal, dus anoniem. Ze willen graag weten wat je interesseert en waar je graag naartoe surft. Dat gebeurt door middel van een zogenaamde "cookie" die geplaatst wordt nadat je bent ingelogd. Zo houdt Facebook anoniem het surfgedrag van de gebruikers bij. En dat doen ze inderdaad met commerciële bedoelingen.

De adverteerders op Facebook kunnen dit niet. Zij adverteren gewoon.

Sommige browsers, zoals Firefox, Opera, Safari, e.d. kun je zo instellen dat het voor Facebook erg lastig is om je surfgedrag te meten. Dat doe je via de privacy instellingen. Mocht je er meer over willen weten dan geef je maar een gil ;-)

Overigens kan Facebook alleen zien wat je op Facebook zelf doet, dus ze registreren niet de andere websites waar je naartoe gaat. Google doet dit wél!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord spiegeltje, maar niet 100% correct. Facebook kan wel degelijk op een HOOP sites zien dat je die bezoekt, door middel van hun eigen cookie en de LIKE button op een pagina ... Zelfs als je niet bent ingelogd is het mogelijk dat er via de LIKE button informatie op te vragen is door Facebook (welke gebruiker jij bent).
Dit is juist 1 van de redenen dat ik geen Facebook account heb, dat + dat ze zonder waarschuwing facial recognition op de fotos hebben aangezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk hoor, maar dat werkt alleen maar als je dus die LIKE button klikt. Regelmatig je cookies wissen en je hebt nergens last van ;-) Ik log er even in, bekijk de boodschappen en berichten, log uit en wis de hele hap met Ccleaner :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn concrete antwoorden met suggesties! Facebook maakt het mij bv mogelijk met een Filippijnse kunstenaar contact te houden - ik kwam hem tegen op een congres op Jamaica. dat soort dingen wil ik niet missen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was niet het beste antwoord. verkeerd geklikt. Het beste antwoord was nr 3: facebook kijkt mee via cookies en via het Leuk-handje. Mijn advies aan iedereen: vind alleen dingen leuk waar niks aan te verdienen valt! Wat de cookies betreft: ik heb ook CClean (op advies van Paradigit) geïnstalleerd, zal voortaan mijn cookies meteen er uitgooien als ik Facebook wegklik! Bij google dus ook zo cookievrij houden als mogelijk!