Hoe kun je een video van de KRO / NTR of andere publiceke omroep downloaden?

Het gaat om een video van de ntr. een documentaire en als je de aflevering aan klikt wordt die geopend in: player omroep.nl Dus mijn vraag is: hoe kun je die video's downloaden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.1K

Antwoorden (1)

Heb je de (of: een) Gemist-downloader al op je pc staan?
Je vindt het programma hier:
http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/
Ik neem aan dat je de docu ook op www.uitzendinggemist.nl kunt bekijken? Zodra de video in beeld komt, ga je met je muisknop naar de onderkant van het videoscherm. Dan verschijnt een balk in beeld met o.a. een pijl naar boven (zie afbeelding). Klik op "Embed" en plak de korte link die nu tevoorschijn komt in de Gemist-downloader.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Mag ik je wat vragen?
Weet jij ook raad met deze 2 videos? Hoe kan ik die opnemen? Ik heb downloader-gemist, maar dat ding weet hier geen raad mee. http://npspodium.nps.nl/page/archief/aflevering/12012057/ntr-podium-rachmaninov-tweede-pianoconcert
http://www.allesgemist.nl/video/NTR+Podium%3A+Rachmaninov+-+2e+Pianoconcert/157504 De ene link is het pianoconcert zelf, en de andere een documentaire over dat pianoconcert.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik kan beide uitzendingen zonder problemen via Downloader-gemist op m'n pc zetten, hoor! Heb je wel de juiste (korte!) links gekopieerd? Dat zijn deze:
http://gemi.st/12012057
http://gemi.st/11473093
Even in Downloader-gemist plakken en de video's rollen er zó uit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bestaat het! Toen ik mijn vraag aan je stelde, dacht ik dat jij ook wel geen oplossing zou weten. Haha! Ik begrijp er niks van; net begonnen met de 1e link (de 2e pakt ie ook goed in de queu) en het loopt als een trein.
Wil je me ook nog uitleggen hoe jij aan die verkorte links komt, en of ik het goed heb dat het alleen met die verkorte links mogelijk is? Tot zover zéér bedankt!!
Pieter2011
12 jaar geleden
Niks te danken, hoor; fijn dat het gelukt is! Het beste kan je even naar de afbeeldingen hierboven kijken.
Bovenste afbeelding: je klik eerst op het pijltje dat naar boven wijst, dan klapt het venstertje uit en klik je op het <>-teken. Vervolgens zie de
Onderste afbeelding: met in het midden de "korte link". De rode pijl die ik op de afbeelding heb gezet, wijst die aan. Dát is de link die je (met de Ctrl-C toetsen, want anders werkt het niet) moet kopiëren. Weer plakken in de Downloader en Klaar is Ke... Mesher.
En ja, volgens mij kan het alleen op die manier...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou mijn dag kan niet meer stuk! :-) Ik ben er zo blij mee.
Eerste video zit erin, net gecheckt en het klinkt prachtig, met prima beeld. Je uitleg is ook prima, het pijltje omhoog geeft embed en de korte link floept er zomaar uit. Veel geleerd vandaag, en bij mijn volgende gemist-probleem weet ik je te vinden! :-) ZEER bedankt Pieter!
Pieter2011
12 jaar geleden
Zo te horen ga jij de komende dagen nog wel een paar video's downloaden... ;)
Veel plezier!