Wie weet hoe ik mijn spam in gmail kan verminderen?

Ik heb de laatste 2 maanden erg veel last van spam.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
6.1K

Het beste antwoord

Naast consequent spam rapporteren kun je ook zelf filters maken in combinatie met een eigen label voor reclame en spam.

Probeer één of meerdere slimme filters aan te maken die veel van de spam die jij krijgt vangen. Geef dat als label spam of reclame o.i.d. en laat automatisch markeren als gelezen + archiveren.

Kijk wel af en toe bij dat label of er niet toch belangrijke mailtjes doorglippen.

Google ook eens je eigen emailadres, misschien staat het ergens open en bloot op een website waardoor je veel nieuwe spam blijft aantrekken doordat het wordt gevonden door spambots.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gmail is een zelflerend systeem. Consequent de ongewenste berichten aanmerken als spam. Op een bepaald moment snapt Gmail het dan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan liggen waarop je geabonnerd bent zoals nieuwsbrieven. Als je je aanmeld staat er vaak. Ik wil nieuws en interesses ontvangen. Daarbij staat een vinkje. Dit had je moeten wegklikken dan kreeg je geen ongevraagde rotzooi.

Gewoon afmelden vanzo'n nieuwsbrief en klaar.( Dit weet ik omdat ik zelf nooit spamkrijg in gmail op deze manier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is helaas je hele internetgebruik een beetje aanpassen. Zolang je relatief foute sites bezoekt, zal je ook last krijgen van spam. Hierbij denk ik ook aan nieuwsbrieven en reminders (ik beschuldig je dus niet van porno). Spam als ongewenst aanvinken kan ook, maar dat is slecht genezen en niet voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je jer ergens aanmeld op een site gebruik dan een 10-minut mail oftewel tijdelijke email
die bestaat maar een bepaalde tijd en is dan verdwenen. De spammer stuurt er wel mailtjes naar maar helaas pindakaas hij krijgt ze net zo snel weer terug
Zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat je kan doen is het volgende;

Ga naar de site waarvan je spam krijgt, als het een site is, meld je af voor de brief.

Als het geen site is vink de e-mail aan en rapporteer het als spam.

Moet je ergens een e-mailadres achterlaten doe het dan altijd met een ander e-mailadres. In Gmail kan je namelijk instellen dat Gmail de e-mail uit dat andere e-mailadres ophaalt. Zo krijg je alsnog die e-mail binnen maar weet die site niet jouw goede e-mailadres.

Dit doe je door naar instellingen/settings te gaan dan accounts en dan bij Get mail from other accounts hier een e-mailadres toevoegen. Hij zal dan een e-mail sturen naar je andere e-mailadres om te bevestigen dat het van jou is. Even op die link klikken en klaar ben je. Nooit meer spam.

Je zou zelfs nog met labels en filters kunnen gaan werken zodat ze niet in je inbox komen maar in een aparte map zodat alles mooi bij elkaar staat.