hoe kan ik verbinding maken met mijn draadloos internet?

wij hebben sinds kort een nieuw kastje van kpn; kpn experia box, met natuurlijk een wireless key, maar als ik de kabel niet in mijn laptop heb staan er geen gevonden netwerken in mijn netwerk lijst.. wat moet ik doen om toch gebruik te maken van draadloos internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Misschien wat overbodige vragen, maar:
- Staat de draadloze modem van je laptop wel aan?
(vaak zit er een klein schakelaartje op de laptop, met een lampje dat aangeeft of het Wifi ingeschakeld is).
- Start op de laptop de software voor verbinding maken (via een van de icoontjes rechts onder in de taakbalk). Kies zoeken netwerken. Staat je draadloze verbinding van de Experia box er wel bij?
Zo wel: kies dan verbinden. Dan zou je de sleutel moeten kunen invoeren.
Zo niet: staat de draadloze verbinding op de Experia box dan wel aan (brand het WiFi lampje)?

Eerst moet je weten of het probleem in de Experia box zit, in de laptop of de verbinding tussen beide.
Tegenwoordig hebben veel apparaten een Wifi verbindingen (duurdere gsm's, spelcomputers etc.) Pak er even zo'n apparaat bij (vrienden, buren) en kijk of die wel op het netwerk komen.