Hoe Los ik mijn internet probleem op?

Op mijn laptop heb ik sinds kort dat het internet zoo traag is, dat het echt vervelend wordt. Het volgende heb ik reeks uitgevoerd: Java,Adobe update-toolbars uitgezet-overgegaan op chrome en mozilla en de standaard. Wat kan ik nog keer doen? Mijn internet is al 25mb glasvezel en ligt daar niet aan, want mijn andere laptop doet het juist. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

-Je zou het freeware-programma CCleaner kunnen downloaden en daarmee je schijf 'schoonmaken en overbodige dingen opruimen'. Gemakkelijk te gebruiken (er is ook een handleiding) en betrouwbaar.
-Regelmatig 'defragmenteren' van je schijf. Dat vind je onder: 'bureauaccessoires': 'systeemwerkset' bij Windows.
-Misschien een virus? Trojan Horse? Malware? Laat je virusprogramma een volledige scan uitvoeren. Er bestaat ook een goed freeware-programma tegen malware: google even: 'malwarebytes'. Ik gebruik het al langer en heeft al heel wat 'onderschept'.
-Mogelijk is er nog te weinig ruimte op je schijf. Even nakijken en desgevallend 'overbodige' of bijna niet-gebruikte programma's verwijderen.
Veel sukses en met de hoop dat het oké komt!
(o ja, ik zou ook even de Chrome-browser verwijderenn en kijken wat dat geeft. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je Ccleaner geïnstalleerd? Ccleaner ruimt alle overbodige bestanden op. Dat scheelt enorm. Ik scan mijn laptop ook om de 2/3 dagen op fouten en laat die dan repareren met Slow PC fighter. Dat scheelt ook echt heel veel.

Toegevoegd na 41 seconden:
Slow PC fighter scant dus ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt voor mij alsof je laptop besmet is en als zombie in een spamnetwerk zit. Je bandbreedte kan dus gekaapt zijn door iemand die vanaf jouw computer de wereld bestookt. Dit kan al binnen een paar minuutjes zonder firewall gebeurd zijn. Vraagt om een grondige aanpak, waarschijnlijk formateren en offline opnieuw installeren en dan pas veilig verbinden met het net. Niet leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruim eerst je tijdelijke internetbestanden bij extra en laat je laptop online scannen op ongewenste bestanden. Zet je tijdelijke internet bestanden op maximaal 50 mb. Gebruik een goede cleaner zoals bijvoorbeeld ccleaner en scan met het gratis malware bytes .