mijn (planet) internet gaat opeens langzaam. is er wat mis ofzo?

Hebben meerdere mensen hier last van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je misschien software hebt gedownload dat de computer nog moet verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je verbinding testen op http://speedtest.ziggo.nl (dit werkt natuurlijk ook gewoon als je Planet internet hebt). Na het uitvoeren van de test zul je een aantal waarden krijgen: je uploadsnelheid, downloadsnelheid en een pingwaarde. De up- en downloadsnelheid kan je vergelijken met de waarden die beloofd worden bij jouw abonnement. De pingwaarde geeft aan òf en hoe goed jouw computer verbinding kan maken met een andere computer. Een goede verbinding moet zeker onder de 100 ms zitten. Zit je veel hoger dan kan dat de oorzaak van je trage internet zijn. Kloppen de snelheden niet met jouw pakket? Dan kan het zijn dat een (evt. ongewenst) programma je bandbreedte gebruikt. Het is dan zaak om uit te zoeken of dat zo is.