Hoe zit het met website-licensies? [zie uitleg]

Ik ben een website aan het maken voor mijn nieuwe bedrijfje. En bij die website builder hanteren ze verschillende prijzen. Het duurst is die voor een bedrijf. Hoezo zou ik als bedrijf niet dezelfde prijs mogen betalen als mensen die puur voor de hobby of hun privéding een site maken (t goedkoopst daar)?

Zij melden dat het met licenties te maken heeft. Ik begrijp dit niet. Kan iemand dit uitleggen?

Toegevoegd na 2 uur:
Het gaat om www.novosite.nl

12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het is net als met veel softwarepakketten: wanneer je ze commercieel gebruikt betaal je er meer voor dan wanneer je ze privé gebruikt. Veel software is voor de thuisgebruiker zelfs gratis.

In veel gevallen betaal je bij bedrijfsmatig gebruik voor extra zekerheid en/of service. Dat is hier zo te zien niet het geval.

In dit geval gaan ze er vanuit dat jij geld met je website verdient en dus willen zij daar hun deel van hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die licenties mag dat bedrijf zelf verzinnen. Ze mogen dus gewoon zeggen dat je alleen de duurste voor een bedrijf mag gebruiken.

Mischien is het goedkoper om via een website als www.sitedeals.nl een webontwikkelaar te vinden die voor jou een bedrijfswebsite kan maken. (zonder website builder dus) Voor 300 euro zou je al rond kunnen komen.