Waarom veranderen van je vrienden die profielfoto's van plaats op hyves en facebook?

Toegevoegd na 41 seconden:
Als je op je eigen profiel kijkt, dus op de voorpagina, dan zie je dat de foto's van plaats wisselen. Hoe kan dat?

Toegevoegd na 5 minuten:
dus als je inlogt, en naar je hyve gaat, of je facebook en je komt op de "voorpagina" van hyves, dan zie je in een klein kader een deel van je vrienden staan. Op hyves is dat rechtsboven en op facebook is dat linksonder. Als je klikt op pagina vernieuwen, dan zie je dat de fotos van je vrienden van plaats veranderen. Dus vriend 1 staat ineens op de plaats van vriend 31 en vriend 13 ineens op die van 5 en die ene op nummer 39 ineens op 1.

Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.5K

Het beste antwoord

Ooh dat bedoel je! Vrienden die online komen/zijn springen altijd naar voren. Als bijvoorbeeld vriend A op nummer 1 staat en B logt in, gaat B naar plek 1 en A naar 2. Plaatst vriend C, die al lang online was en op nummer 20 stond een krabbel, springt die ook omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan ben je goldmember...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de plaats van de foto's geeft aan wie er het laatst online was, de eerste foto is dus van degene die er het laatst was en/of gereageerd heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Hyves worden je vrienden gesorteerd op het laatste moment van inloggen. Dus als je na een paar minuten vernieuwd, hebben er ondertussen nieuwe vrienden ingelogd en komen die vooraan de lijst te staan.
Als iemand dus niet zo lang na zijn laatste login opnieuw inlogt, kan hij/zij dus van plaats 10 verplaatsen naar plaats 1. Daarbij verschuift de rest dan ook een plaats.
Iemand die 2 jaar niet meer heeft ingelogd, staat dus hoogstwaarschijnlijk ergens achteraan de lijst. De eerste 9 vrienden van deze lijst worden op je voorpagina getoond, dus die persoon zal daar niet in voorkomen.

Ik weet niet of dit bij Facebook ook het geval is, dat zou best goed mogelijk zijn.

Is dit wat je bedoelt?

Toegevoegd na 36 minuten:
Linksonderin bij Facebook zie ik, wat jij volgens mij bedoelt, mijn vrienden die op dit moment online zijn.
Dat is een verschil met Hyves, want iemand ook kan hebben ingelogd en meteen weer uitgelogd. Bij Hyves zal deze persoon wel (tot hij/zij op plaats 10 terecht komt) zichtbaar blijven.
Bij mij verandert de volgorde van de vrienden bij Facebook niet zo snel, misschien dat ze verder eenzelfde soort systeem hanteren als Hyves. Ik weet het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het gaat om wie als laatst in ingelogd die komt automatisch op 1 en zo dus aflopend