Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je vanuit Zuid-Afrika naar een Nederlandse site gaat zo als nu.nl duurt het dan langer om de site te laden?

Ik denk dat het maar een fractie langer is, maar ik vraag het mij af.

naar mijn logische redenering lijkt het mij vanzelf sprekend dat de server in Nederland is.

En moet de verbinding heel veel kilometers afleggen op bij de server te komen.

Even voor de duidelijkheid: De download snelheid en upload snelheid is gelijk aan de normale snelheid in nederland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
591

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

inderdaad wat hier boven al wat gesteld is waar.

client/server relatie.

jij stuurt de pakketten met een request aan de server. dat gaat vervolgens via meerdere routers en een backbone naar de Europese internet exchange point(ipx).
vervolgens moet de server een reactie terug geven om de site te weergeven in jou browser. gezien de lange weg en en de snelheid kan dit inderdaad tot vertraging leiden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat verschil zul je als het goed is niet merken. Als ik vanaf hier naar ebay.nl of ebay.com ga zijn ze ook even snel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan best langer duren. De 'connectivity' (heet dat met een duur woord) met andere continenten is vaak niet goed geregeld. De prijzen voor particulier internet zijn in Zuid-Afrika dan ook schrikbarend (100 euro per Gb).
Maar daar komt snel verandering in, zie link:
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding