Hebben draadloze netwerken een zelfde standaard wachtwoord als deze niet veranderd is. En zo ja, wat is dat wachtwoord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Alle "draadloze netwerken" ook wel gewoon routers genoemd hebben een standaard configuratie wachtwoord. Dit standaard configuratie wachtwoord is te vinden in de handleiding.

Per router is dit verschillend, er is geen universele wachtwoord afgesproken. Ik kan u dus niet vertellen dat het wachtwoord van mijn router standaard "RTFM" is en die van u dan ook.

Wat wel is dat elk merk meestal een standaard wachtwoord heeft.

Meest voorkomende standaard wachtwoord is "admin". Dit is bij LinkSys bijvoorbeeld zo. U kunt dit configureren door naar http://192.168.1.1/ of http://192.168.2.1/ te gaan. Licht er maar net aan wat er in de handleiding staat.

Conclusie: Lees de handleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meestal is het standaard wachtwoord Admin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan ook 1234 zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het ook afhankelijk van router
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je het wachtwoord om verbinding te maken met het netwerk (de sleutel) of het wachtwoord om in te loggen op de beheerpagina van de router (administrator password)?

Die Admin - Admin achtige wachtwoorden (bij Cisco) zijn de wachtwoorden om in te loggen op de beheerpagina van de router.

Het standaard wachtwoord (sleutels) om verbinding te maken met het netwerk is een ander verhaal. Sommige routers worden standaard 'onbeveiligd' geleverd (Linksys) , bij sommige moet je via een Ethernet-kabeltje de boel eerst configureren voordat je überhaubt een draadloos netwerk hebt. Daar kan je dus via een kabeltje op het kastje inloggen (met dat admin-admin) en vervolgens een nieuwe sleutel aanmaken.

Router-kastjes die je van je provider krijgt, hebben nog wel eens hun naam en het wachtwoord op een stikker onderop staan. Die van de KPN 'vroeger' in ieder geval wel.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het antwoord op je vraag is dus 'Nee'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat verschilt per internet