Mijn internetabbonement zegt dat ik 20 mb/s heb terwijl bij snelheidstesten ik allleen maar tot 7 mb/s krijg, hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een vraagje: heb je een 10 Mbit of een 100 Mbit ethernetpoort (of hoger)? Als je een 10 Mbit poort hebt, zit daar misschien je probleem.

Het beste antwoord

Het is heel normaal dat u met 7mb/s download, 7mb/s is 875KB/s. Hieronder probeer ik een beetje uit te leggen hoe dit nou eigenlijk komt, echter leg ik ook eerst mb/s MB/s en KB/s uit.

Bit's en Byte's:
één byte is eigenlijk 8 bit. Byte staat voor By Eight.
1MB = 8mb.

Internet bedrijfen verkopen u 20mb/s en niet 20MB/s. Echter weten veel mensen het verscheel niet.

20mb/s is 2,44140625MB/s.
20mb/s is 2500KB/s
20mb/s is 0,02GB/s.

Internet Kabels:
Er zijn verschillende soorten kabels soorten. Elke kabel heeft zijn verlies over het aantal meters dat hij aflegt. Als de kabel 20mb/s voor uw huis aflevert gaat die vanaf dat punt verlies draaien. De kabels tussen uw ISP(Internet Service Provider) naar uw router heeft deels verlies, dan de kabels daarvan naar uw computer heeft ook weer verlies. Dit geld ook voor wifi, alleen dan de afstand die de straling moet afleggen.

Iemand met een 20mb/s download meestal met 700 - 1600KB/s. Echter heeft de download snelheid ook te maken met hoeveel de website u upload.

Als u ontevreden met uw internet snelheid bent kunt u eens uw ISP(Internet Service Provider) bellen en vragen of hun voor u een meting kunnen doen. De uitslagen van die meting zijn meestal iets hoger dan wat u normaal behaald maar dat komt omdat ze naar de "Server Kast" het dichtstbij van uw huis iets downloaden.

Als u nog vragen heeft kunt u ze gerust stellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik kan je geen uitgebreid antwoord geven, maar ik kan het wel kort uitleggen. vanaf je provider, KPN of een andere, is je verbinding 20MB. Eenmaal bij jou, na een lange kabel van een paar kilometer, heeft je internet verbinding van MB's onderweg laten liggen. Het signaal is helaas verzwakt. Dit maakt de verbinding zwakker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat noemen we marketing, je hebt namelijk TOT 20 mbit. Zo kunnen ze dit makkelijk doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot zover het enige juiste antwoord. Het is pure marketing. Er is praktisch geen enkele provider die de beloofde snelheid waarmaakt. Waar bijvoorbeeld 20 Mbit wordt beloofd, wordt het vaak hard afgeknepen op 10 Mbit of zelfs lager.
Iedereen in jou buurt die dezelfde provider heeft, gebruikt zelfde snelheid, als ik iets download dan heb jij slomer internet (als ik bij jou in de buurt zou wonen) heellaas is hier niks aan te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft niks met marketing te maken!het is inderdaad TOT 20mbit/sec maar dat is ook afhankelijk van de server waar de website die je bezoekt op staat. als de server niet meer dan 5kb/sec kan uploaden (extreem voorbeeld, voor het idee), dan kan je provider niet meer dan 5kb/sec leveren!

verder krijg je 20mbit/sec, wat niet gelijk is aan 20 mbyte/sec (megaBIT, megaBYTE; 1 byte = 8 bit). 20Mb/sec staat gelijk aan 2,5MB/sec (let op klein-/hoofdletter b!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan door meerdere dingen komen, die kabel die van netwerk naar jou huis loopt heeft niet zoveel verlies. het is meer hoe het bij jou is. heb je draadloos/bedraad. bedraad haal je meestal tot 12 t/m 19 mb ongeveer. draadloos is lastiger. heel veel factoren kunnen je hinderen. van water tot beton tot elektronica. ook is je modem/router van belang hierbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enige hoor! ;-)
Ik haal ook niet de optimale snelheid uit mijn internetverbinding. Daarom heb ik ook mijn abonnement gewijzigd. Het kost me nu minder geld, en mijn snelheid is gelijk gebleven. Misschien is dat ook een tip voor jou?

Beste manier om even te kijken, hoe het zit met je internetverbinding, is de postcode check te doen.
Hieronder vind je er een, maar er zijn tientallen van dit soort checks op Google te vinden. Dan weet je precies waar je aan toe bent. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien verlies je ook wat mbits over je wifi netwerk. Loont misschien om een eternet kabel aan te schaffen. Anders overgaan op UPC, ik heb ALTIJD 60 mbit voor een vast bedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan hoever je van de centrale zit, heb je de centrale naast je huis zitten dan zal je ook weinig megabit onderweg verliezen en dus meer megabit krijgen, woon je ver van de centrale dan zul je, zoals jij een schrale 7 megabit krijgen, en aangezien dit nog acceptabel is zullen ze hier dan ook niks aan doen, wanneer het daalt beneden de 600 kb per seconde kan je hiervoor contact opnemen met je provider.

hieronder nog een test om te zien hoe ver hij van je huis ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over ADSL haal je die 20 Mbps eigenlijk nooit. Wat ik vreemd vind is dat niemand eigenlijk echt uitlegt waarom je minder haalt, en hoe dat "verlies" in de kabel precies gaat.

Bytes 'verlies' je niet zomaar op een kabel. Als dit het geval zou zijn, zou je niets zinnigs meer ontvangen. Het verlies waarvan gesproken wordt is verlies van signaal sterkte. Hierdoor neemt de afstand tussen signaal en ruis af; dit noemen ze SNR (Signal to Noise Ratio) en wordt uitgedrukt in dB.

Hoe beter de signal to noise ratio is, hoe meer informatie je kunt stoppen in je signaal. Je kunt dan bij dezelfde bandbreedte (in Hz) meer bits kwijt. ADSL is zo ingericht dat je maximaal 20 Mbit/s kan downloaden en 1 Mbit/s up. Dit is een direct gevolg van de gekozen codering en de toegewezen bandbreedtes.

Als je modem opstart, of veel errors op de lijn ziet, zal het modem in training mode gaan. Dan spreekt het modem af met de tegenpartij hoeveel bits er over de lijn moeten in elke frequentieband. Feitelijk wordt de lijn dus altijd automatisch doorgemeten en een nog haalbaal maximum afgesproken. Dit bepaalt dus de feitelijke overdrachtsnelheid.

De snelheid die je haalt hangt dus af van de kabelkwaliteit van het 'modem' aan de andere kant, tot aan jouw modem.

Ik haalde met Online 13.5 max... Via de kabel lijkt het beter te gaan; daar haal ik inderdaad 22 Mb/s, maar dat is dan dus weer geen ADSL.