Waarom krijg ik steeds dezelfde melding op mijn pc?

Ik heb onlangs Google Chrome verwijderd omdat het steeds vast liep. Nu krijg ik bij het openen van bv. hotmail steeds een lijst te zien, waaruit ik een programma moet kiezen waarmee Microsoft dit bestand moet openen. Ik kruis steeds het hokje aan; dit bestand altijd met dit programma openen. Toch vraagt ie het steeds weer! Hoe kan da nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik neem aan dat u ergens een snelkoppeling naar uw hotmail gemaakt heeft, op deze snelkoppeling zou u éénmaal moeten klikken met uw rechter muis knop. Selecteer daarna eigenschappen. U zult dan redelijk bovenaan zien dat er staat Open met:"****" [Wijzigen...].

Druk éénmaal met uw linker muis knop op [Wijzigen...], u krijgt hierna de bekenden "Open met" lijst waar u al eerder tegen aan liep te zien. Selecteer dan bijvoorbeeld Internet Explorer of Firefox of uw nieuwe installatie van Google Chrome.

Nu is er nog één ding te doen om ervoor te zorgen dat dit standaard gekozen wordt, in Firefox zou u naar "Extra" moeten gaan, dit is te vinden boven in uw browser. Selecteer Opties en klik daarna éénmaal met uw linker muis knop op "Geavanceerd". Onder aan zult u zien dat er staat "Altijd tijdens het opstarten controleren of Firefox de standaardbrowser is [Nu controleren]". Bij anderen webbrowser is deze optie tevens ergens op de zelfde locatie te vinden. Nadat u dit gedaan heeft start dan even uw browser opnieuw op en als het goed is moet nu alles werken zoals gewenst.

Ik adviseer u Firefox te gebruiken, puur omdat Firefox de meeste functies van website's ondersteund en anderen dingen. Daarbuiten zijn er "Addons" zoals bijvoorbeeld een advertensie blocker zodat u geen last heeft van vervelende advertensies op hyves/facebook of anderen websites.

Als dit niet werkt kunt u gerust meer uitleg vragen. Ik zal ook een anderen oplossing voor u proberen te vinden als deze oplossing niet van toepassing is.