Dat doe je met een .htacces bestand.

Plaats je websites op je hostingpakket in de betreffende map www. of httdocs etc en noem elke website, bij naam met extensie bijvoorbeeld: naam1.nl

Upload een .htacces bestand waarin het volgende is opgenomen:

RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^.*\.naam1\.nl
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/naam1\.nl
RewriteRule ^(.*)$ naam1.nl/$1

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^.*\.naam2\.nl
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/naam2\.nl
RewriteRule ^(.*)$ naam2.nl/$1

etc.

Daar waar naam1.nl staat vervang je dit door je website url.

Nu wordt et inkomende verkeer via je htacces bestabd doorgestuurd naar de naam waarin je website staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je beheerrechten hebt op apache kan je het beste virtual hosts instellen.

Voorbeeld:

apache.conf:
...

NameVirtualHost *:80

ServerName www.domein1.nl
DocumentRoot /www/domein1

ServerName www.domein2.nl
DocumentRoot /www/domein2.nl