Welke foto bestandsformaat laad het snelst?

Voor mijn webssite moeten de afbeeldingen snel laden, maar welk bestandsformaat laad het snelst? JPEG, GIF of iets anders?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is overigens voor de achtergrond van mijn website. Dus het mag niet te lelijk worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Gif, maar dan is de kwaliteit weer minder max 256 kleuren

Toegevoegd na 21 minuten:
Voor een achtergrond zet je een gif in die je wegschrijft als geschikt voor web, zodat die niet te groot wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook, inmiddels is de vraag aangepast anders had je er een +je bij ;)
Zelf zou ik JPEG.JPG gebruiken. Daarin blijven de kleuren mooi en als je, zeker voor een achtergrond, in niet te hoge resolutie opslaat valt de grootte ook mee.
Zorg dat het aantal pixels overeenkomt met de grootte van je website. Als je de afbeelding (originele foto) b.v. opslaat met Paint en verkleint naar 98 % wordt de bestandsgrootte al heel veel kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
png bestandsformaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Portable_Network_Graphics