Waar dient een dataplug voor??

bij het opruimen van een kast vond ik twee datapluggen, merk alecto.
hpd 652, up to 85mbps.
het zal vast een domme vraag zijn, maar wat kan je met zo'n ding?

13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hiermee kun je een netwerk aanleggen via je stopcontacten.
bamibal
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ehm, ik begrijp het nog niet zo goed...
gezien ik glasvezelkabel heb, heb ik dus niets aan die dingen?
jip en janneketaal graag :)
bamibal
13 jaar geleden
Je kunt je (glasvezel)modem aansluiten op de ene adapter en deze in het stopcontact steken. Ergens anders in huis sluit je je computer aan op de andere adapter en die steek je ook in het stopcontact. Je hebt dan als het goed is internetverbinding op je computer. Maar als je glasvezel hebt, is dat waarschijnlijk een snelle verbinding, en dan is het zonde om je te laten beperken door dit systeem waarbij de maximale snelheid (85mbs) meestal bij lange na niet gehaald wordt.

Andere antwoorden (2)

Met behulp van deze Alecto Dataplug kan snel en eenvoudig een uitgebreid netwerk worden gecreëerd via het lichtnet.
Zie voor meer informatie de bijgevoegde bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hiermee kan je je netwerk signaal over je stopcontacten heen sturen. dus internet via je stopcontact dus. de een hang je aan een router/modem en de andere aan je pc.