Hoe kun je via een intern netwerk bestanden van een windows computer naar een apple computer brengen?

Mijn vader heeft een nieuwe macbook pro gekocht. Hij kan met zijn andere computer verbinding maken en zo alle worddocumenten overzetten. Nu willen we dit met de (windows) laptop proberen maar daar kan die geen verbinding mee maken.

Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

zet de bestanden op een usb stick (als je die geen hebt ook heel goedkoop te verkrijgen in alle electronica zaken)
anders kun je een gmail (of dropbox) account maken waarmee je je bestanden online kunt zetten en ze weer naar een andere computer kunt downloaden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik weet niet of je beschik over een draadloos router (ik neem aan van wel) jha en hierbij is in win XP heel makelijk een draadloos netwerk op te zetten, ik weet aleen niet hoe je je mac in kan stellen dat je in je netwerk kan.
voor win xp.
ga naar deze computer.
in het linker tabblad ga naar mijn netwerklocaties.
linker tabblad: een thuisnetwerk of klijn berdrijfsnetwerk instellen.
ja vanhieruit wijst het zich vanzelf. dan kan je je bestanden deelen op het netwerk. als je bij je mac ook kan zoeken op een soort van netwerklocaties en je daar je laptop kan vinden kan je zo bestanden overzetten.
( standaard deeld in XP aleen de map. > deze computer en dan gedeelde documenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de MBP naar Systeemvoorkeuren > Netwerk > Geavanceerd tabblad WINS; check daar of de MBP is aangemeld bij de juiste werkgroep (=naam van thuisnetwerk).
Dan Systeemvoorkeuren > Delen > aanvinken welke zaken je wilt delen.
Op die manier werkt het bestanden delen over en weer bij mij tussen 1 laptop (draadloos) en 1 desktop (netwerkkabel) met Windows 7 + 1 Mac Book Pro (AirPort)
Uiteraard moet ook de Windows laptop op hetzelfde thuisnetwerk zijn aangemeld.
succes,
p