Houd Chrome je browsergeschiedenis bij?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik bedoelde of Google het bij houd ook als je incognito browsed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Als je je zorgen maakt over privacy, dan moet je geen producten van Google gebruiken. In de praktijk niet een heel praktische oplossing helaas.

'Beperkingen van incognito-mode.
Chrome-gebruikers moeten zich bewust zijn dat er een aantal beperkingen zijn met betrekking tot browsen in incognito-modus.

(...)
2. Browsen op deze manier voorkomt niet dat websites gegevens bewaren van uw bezoek.
3. Als u ingelogd bent met Google Account, dan kunnen zoekopdrachten toch worden opgeslagen.'
(link1)

Een alternatief voor Chrome is SRWare Iron (zie link2), dat is gemaakt op basis van dezelfde broncode, maar zonder Googles dataverzamelingsintentie.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de volledigheid:
Chrome houdt het niet bij in incognitomodus, dat is het hele idee van de icognitomodus.

Maar Google houdt (van) alles bij. Dat heeft te maken met hoe Google werkt (link3).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punt 2 is sowieso onvermijdelijk, en punt 3 slaat op Google accounts in het algemeen.
tonijn
13 jaar geleden
Klopt, maar wees je ervan bewust is de boodschap.
De incognito-modus zou wel verbeterd kunnen worden als ook deze beperkingen zouden worden aangepakt.
Een mogelijke verbetering aan de incognito-modus zou zijn dat inloggen op Google Account wordt geblokkeerd ;)
Of nog mooier dat elke zoekopdracht via www.scroogle.org wordt geleid.

Andere antwoorden (2)

Ja,onder sleuteltje rechts bovenaan en daar bij geschiedenis
fremar
13 jaar geleden
Ja, tenzij je de incognito optie gebruikt.

Toegevoegd na 16 minuten:
Dus voor de duidelijkheid, als je de incognito stand gebruikt wordt de browsergeschiedenis niet bijgehouden en is deze ook niet terug te vinden.