wat is het beste tijdstip om advertenties op marktplaats te plaatsen?

wanneer zullen de meeste mensen het zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
22.6K

Het beste antwoord

Op mijn website stijgen de bezoekersaantallen na 16.00. Dus na 16.00 en voor 23.00 zou ik de advertentie plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

ik denk als het om mannen te trekken zo tussen goede tijden dat tijdstip gaat en vrouwen s morgens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik plaats regelmatig advertenties op Marktplaats en mijn ervaring is dat de vrijdag voor het laatste weekend van de maand het meeste respons oplevert. Mensen hebben dan net hun loon gekregen en in het weekend hebben ze tijd om de advertenties na te pluizen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel wat afhankelijk van wat je wilt aanbieden. Maar vooral tussen Kerst en Oud en Nieuw zijn er heel veel mensen vrij die net hun bonus(je) hebben gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk zelf altijd dat het weekend vaak word geboden, in de avond uren.

En 1 tip, niet je advertentie omhoog bellen, maar gewoon nogmaals plaatsen, scheelt weer EURO 1,30 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het maakt over het algemeen weinig uit
als mensen naar iets op zoek zijn dan kijken ze toch vaak meerdere advertenties om te vergelijken en dan komen ze die van jou ook tegen
dus plaats hem gewoon als jij tijd hebt en als iemand interesse heeft meldt hij zich wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar rond welk tijdstip ongeveer doen ze dat, is de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is de hele dag door dat er mensen op MP zijn en er hoeft er maar in op te zijn die zoekt wat jij verkoopt
en wanneer dat is weet je nooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ik denk niet dat mensen op hun werk even op marktplaats gaan kijken.
Gewoon plaatsen als het je uitkomt. Voor de meeste zaken geldt, als er veel mensen naar kijken plaatsen ook veel mensen advertenties dus werkelijk binnen 15 minuten sta je op pagina 10!!!!

De meeste mensen die echt iets zoeken kijken gewoon elke dag en dan kijken ze naar alles wat er de afgelopen dag bij is geplaatst.

Wat wel veel uitmaakt maar daar is niet veel aan te doen is je regio.
als ik een tweedehands bank zoek wil ik er bijv maximaal 25 km voor rijden. Woon je in de randstad heb je dan veel meer advertenties vergeleken bij bijv noord-Groningen.

Voor artikelen die meestal opgestuurd worden maakt dat natuurlijk niet uit
13 jaar geleden
De meeste mensen zullen advertenties zien,
als je je niet beperkt tot dat ene marktplaats.
Zelf heb ik een gratis webwinkel op MarktPlaza,
dat kan als je daar tien advertenties hebt geplaatst.
Het voordeel is dat je het webadres, de URL van die
gratis webwinkel overal achter kan laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met feeestdagen zijn mensen op zoek naar dingen.
Duss kopen ze het ook en zoeken ze miss wel op marktplaats!!

En meestal na vijfen dan zijn de mensen uit hun werk @!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een regenachtige zondag!
Mensen zitten thuis en iedereen is op zondag vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande tips mbt het moment in de week wil ik ook het moment in een jaar even onder de aandacht brengen.

Het "beste moment" hangt er ook van af wat je wilt aanbieden. Als je bijv. buitenspeelgoed wilt verkopen plaats dan een advertentie vlak voor het mooie weer eraan komt (dus in het voorjaar). Een lichtwekker verkoop je bijv. het best als de wintertijd net weer begonnen is. Mensen verhuizen bijvoorbeeld relatief vaak in het voorjaar en na de zomervakanties. Ook iets om rekening mee te houden. Even een kwestie van logisch nadenken wanneer mensen naar een bepaald artikel zullen zoeken (dus geen winterspullen hartje zomer aanbieden en andersom).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het weekend sowieso en dan mag het best snachts aangezien er weinig mensen snachts advertenties uploaden. maar savonds na 21.00 uur is niet zo'n goed idee aangezien er dan nog te veel mensen actief zijn op marktplaats en je advertentie zo naar beneden zakt.
het is de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen je advertentie zien voordat die naar pagina 3 of 4 verdwijnt.
Dan mag het best snachts en ook smiddags is goed maar te laat savonds is niet zo'goed tijdstip.

Hangt ook van de rubriek af, bij sommige rubrieken wordt er weinig geupload, dus bij bepaalde rubrieken maakt het cht niets uit wanneer je het plaatst.
bij kunst en boeken en games etc wel.