Een attachement betekent bijlage. Dit kan dus een bijlage in een e-mail of document zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het engels woordt voor bijlage

Toegevoegd na 37 seconden:
Toevoeging aan een e-mail bericht in de vorm van een bestand, zodat bijvoorbeeld een document of afbeelding van een specifieke tekstverwerker ook met e-mail kan worden verzonden. '
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een mail : een bijlage, dus een file die je met de mail meestuurt om apart uitgedraaid en gelezen te worden.

Attachment tussen mensen onderling (of tussen mensen en voorwerpen) wil zoveel zeggen als hechting, gehechtheid, verbintenis, en dan met name emotioneel.

In beide gevallen duidt het dus op iets dat ergens aan vast zit danwel ergens bij hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
to attach = bevestigen, dus een bijlage die aan een bericht bevestigd is.