64 bit internet wat betekent het ?

ik heb een pc van 64 bit maar waarvoor staat het want ik kan geen filmpjes bekijken als ik op 64 bit surf moet altijd op32 bit hoe komt dat ?

Toegevoegd na 1 uur:
windows 7 home premium 6gb ram 64 bit en een hd graphic card

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het betekent helemaal niets. De term "64 bit internet" is iets dat niet bestaat. Je kunt ook niet op "64 bit" surfen, noch op "32 bit". Ik denk dat je het over een 64 bits besturingssysteem hebt. Dat werkt sneller dan een 32 bits systeem als je hardware daar tenminste geschikt voor is, maar verder zijn er geen merkbare verschillen.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Beste,

Om beter de werking te begrijpen hoe het besturingssysteem (OS) van van een computer werkt :

4GB Ram 32bit of 64bit ?

Wanneer er maar 4GB Ram geheugen in jouw pc zit, kan je best nog voor de 32bit versie kiezen. Dan heb je wel maar max 3,5GB ter beschikking. Kies je voor de 64bit dan heb je jouw “verloren” ruimte terug, maar deze ben je direct weer kwijt omdat alle variabelen groter zijn.

Wat is een PAE?

Wat wel al kon met 32bit OS is met het PAE (Physical Adress Extension) de limiet uitbereiden tot 64GB. Dit wordt bereikt door de 4GB te mappen in page-tables. Meer info hierover kan je vinden op wikipedia. Deze functie moet wel ondersteund worden door zowel het OS als de processor

Welke software?

Alle 64bit software
Alle 32bit software kan gebruikt worden in een 64bit OS. De 32bit software zal als het ware geëmuleerd worden (windows = WoW64).
16bit software is niet meer ondersteund, wat wel het geval is in een 32bit OS

De prestatie verschillen tussen 32bit apps op een 32bit os en 32bit apps op een 64bit os zijn heel klein. Elke 32bit software blijft toch aan de limit zitten van 4GB geheugen adressering, dus een 32bit applicatie zal geen gebruik maken van het extra geheugen in de pc !

Voor meer info ivm dit onderwerp, zie de hier toegevoegde linken !

Veel leesgenot,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel filmpjes kijken met 64 bit, dat heb ik ook, het heeft te maken met je internet browser als je hem upgrade naar de nieuwste windows explorer 8 heb je inderdaad een probleem met filmpjes van you tube enzo.
Als je die al hebt ken je FireFox als tweede browsers gebruiken en je zal zien dat je weer filmpjes kan kijken.