Wat is nu precies een `tribute`?

Er staan zoveel filmpjes op Internet/You Tube, met de omschrijving `tribute`er bij. Moet je er dan vanuit gaan dat de persoon waarover het filmpje gaat, overleden is, of zie ik dat helemaal verkeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
13.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD vergeet het nummer tribute niet xD tenacious D
http://www.youtube.com/watch?v=pcJwz7wu8_s

Het beste antwoord

Een tribute is een eerbetoon.
Dat kan dus een eerbetoon aan een overleden persoon zijn, maar ook net zo goed aan iemand die nog springlevend is.
Het kan ook een tribute aan meerdere personen zijn, of zelfs aan voorwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat hoeft helemaal niet. Het is een eerbetoon. Dit kan je ook doen voor mensen die nog leven. Er zijn bijvoorbeeld ook heel veel tribute bands van bands die nog gewoon bestaan. Action in DC (AC/DC) is een voorbeeld hiervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan
tribute bands zijn begonnen in Australië, het was vroeger te duur voor europese bands om naar australie en nieuw zeeland te gaan, slimme jongens daar hebben gat in de markt gevonden en zijn tribute bands begonnen, ze imiteren de originele band perfect, maar omdat ze zichzelf tribute (eerbetoon) noemen omzeilen ze heul veul rechtzaken over van alles en nog wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opgedragen aan, een ode of eerbetoon. Prijzen, kan ook. De persoon hoeft niet overleden te zijn.