Hoe droog je het beste een plat computerscherm waar koffie op gekomen is?

Ik verslikte me net in mijn bak koffie en per ongeluk is het (platte) computerscherm het slachtoffer geworden van deze actie.

Hoe maak ik een computerscherm het beste schoon, zonder dat er vegen achterblijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, wel goede vraag he en nog serieus ook, mijn scherm is wel eens helderder geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch niet je eigen scherm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. (ben nog niet zo goed dat ik in een proestbui om een hoekje kan spugen)

Het beste antwoord

ik heb een busje met een speciale LCD reinigingspray. Dat er eerst op spuiten, en daarna met een microvezeldoekje schoonvegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de meeste computerwinkels te koop.
Plaatje bij antwoord
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en die koop je dus ook gewoon in een computerzaak?
Kimath
13 jaar geleden
yep, ik heb ze bij de Dixons, Mediamarkt en MyCom gezien.
Die ik gekocht heb lijkt erg veel op het plaatje, en komt bij de MyCom weg.

Andere antwoorden (6)

Afnemen met een keukendoekje, dan met een klein beetje Glas sex nawissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dit met een vochtig doekje. Daarna met glassex (niet teveel) inspuiten en direct met keukenrol of (zacht) wc papier schoonpoetsen.

Toegevoegd na 45 seconden:
je was me voor Jelle :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het schoonmaken met een microvezeldoekje of een brillendoekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je monitor schoonmaken. Tijdens het gebruik kan een monitor bevuild raken. Elektronicawinkels en de meeste computerspeciaalzaken hebben speciale reinigingsmiddelen voor LCD- en plasmaschermen. Gebruik geen reguliere schoonmaakmiddelen op alcoholbasis of spiritus; deze kunnen de coating aantasten. Gebruikt u een vochtig (water) zacht doekje, druk dan niet te hard. LCD schermen zijn kwetsbaar. Gebruik nooit schurende materialen, deze kunnen onherstelbare schade aanbrengen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld dit ook voor een laptop? Dat scherm thuis op mijn laptop ziet er ook niet al te fris meer uit (nee, geen koffie)
sterredag
13 jaar geleden
laptop is volgens mij een plasmascherm vaak.
Met een nat microvezeldoekje afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed de mond spoelen en daarna met de tong aan het werk gaan. Na afloop voorzichtig deppen met schone theedoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
haha :D