Waar is er nog een pc-toetsenbord met nederlandse layout te verkrijgen?

Ik heb gezocht maar niet gevonden.
Elke zoekopdracht naar een pc-toetsenbord met nederlandse layout eindigt in honderden aanbiedingen voor muziek-keyboards, bij toetsenbordverkopers met 347 modellen en bij forums met vragen over het wijzigen van de layout van een toetsenbord.
Maar ik wil alleen maar een pc-toetsenbord met nederlandse layout kopen. Met het @-teken links, en de trema, accent grave en accent aigue als dode toetsen.
Iemand een linkje met éénduidige aanbiedingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (3)

Ik heb niet op 'keyboard' gezocht, maar op 'toetsenbord' - ik bedoel, als je een Nederlands toetsenbord zoekt, zoek dan ook in de Nederlandse taal!   ;-)

Via de zoekterm "Nederlands toetsenbord" kwam ik op onderstaande twee sites. Er zijn er meer, maar die kun je nu zelf ook wel vinden, denk ik.

Succes!
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Heel logisch :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Dell site belooft een NL bord, maar de foto toont een US layout. De topproduct site geeft geen informatie, wel lijstjes met toetsenborden. Ik heb echt wel gezocht, hoor...
Cryofiel
13 jaar geleden
Die foto heb ik ook gezien. Er staat echter bij vermeld dat de foto slechts een voorbeeld is, en dat de werkelijke vorm kan afwijken van wat op de foto wordt getoond.
Het is mogelijk om speciale stickers te bestellen die je over de Engelse tekst op de toetsen plakt: Bevestig, Hfdletters, Anders, en dergelijke. Zie http://www.nltoetsenbord.nl/Nederlandse%20Toetsenbordstickers.html
Amadea
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoeld met "Nederlandse layout" maar normaal gesproken gebruik je een QWERTY toetsenbord (naar de eerste 6 letters op de bovenste rij).

Hoe de toetsen zich gedragen ligt aan de toetsenbordinstelling van je besturingssysteem. Zo te horen wil je US International hebben. Het @-teken zit dan onder SHIFT-2 en de dode toetsen werken zoals je beschrijft.

Wat betreft een link: er is nogal wat keuze. De prijzen lopen sterk uiteen en ook het bedieningsgemak. Kijk eens bij Salland (http://www.salland.eu/category/66/toetsenborden.html?rst=1), die hebben goede spullen.