Mijn PC werkt goed, maar bij ontwaken van slaapstand ratelt hij er op los, en ook bij het opstarten. Eens dat allemaal voorbij is, werkt hij goed

ik heb niet veel programma's die automatisch opgestart worden, ik ken redelijk veel van computers en windows/programma's-onderhoud, dus daar ligt het niet aan

msconfig, tabblad opstarten staan enkel de essentiele dingen die MOETEN opstarten

waarom werkt hij wel normaal na al dat geratel, ook bij ontwaken uit slaapstand kan ik 3 minuten niks doen, hij is vanalles aan het laden maar ik vraag me af wat? want ik heb niet zo veel geinstalleerd

ik word er stapelgek van

toch maar een Intel i7 processor kopen dinsdag denk ik ....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Dat is allemaal volstrekt normaal. Bij beide handelingen moeten er een hoop gegevens gekopieerd worden vanaf je harddisk. De I7 is een goed idee. Als je tenminste goed in het geld zit. Kies daarbij dan ook snelle componenten.
Bijv. een SSD om je OS op te installeren. Daar zit ik nu op te tikken, een I7 met SSD met Windows 7. Ooit een PC zien booten in drie seconden?
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja een SSD kan ik niet betalen, maar een intel i7 processor wel, kan een systeem kopen voor 999 euro bij alternate. Is dat relatief goedkoop??? http://www.alternate.be/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Gaming_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Saturnus_P010/443437/?baseId=676537 Of welke zou jij aanraden van alternate voor iemand die ongeduldig is dat programma's en games traag opstarten?? SSD kan ik niet betalen, dus opstarten PC mag nog wel een minuutje duren, maar starten van progs of games moet veel vlugger dan nu gebeuren. Dan dus i5 of i7, en is die i7 compleet systeem, een voordelige prijs of is dat standaard? Ik koop dus een kant en klare pc want in samenstellen ben ik een nul!
escape
13 jaar geleden
Met deze bak ga je wel tevreden worden. Een 500 GB schijf is wat karig op dit moment, en meer geheugen helpt ook wel met Windows 7 64 bit, maar het is een mooie snelle PC.
Ook de videokaart kan ermee door voor gaming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het 1500 GB is
Tja, je HDD moet nu eenmaal gelezen worden. Het kan zijn dat hij extra gefragmenteerd is.
Dus defragmenteer hem is, en draai CCleaner.
Schoon dan ook een het register op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harde schijf die op zijn eind loopt?
Een Windows installatie die al een hele tijd mee gaat? (opnieuw installeren dus)
Een virusscanner die lastig doet. (dat kan zelfs nog na verwijdering, dus ook in dit geval Windows opnieuw installeren)

Je processor heeft hier bijna niks mee te maken.

Als je pc verder goed is, dan kan je ook alleen een nieuwe SSD kopen, 64Gb heb je al vanaf 170,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Ten eerste is het normaal dat bij het opstarten of ontwaken de schijf ratelt omdat hij dan de gegevens in moet lezen.
Ten tweede ligt het aan het type hardeschijf die je gebruik, de ene schijf maakt meer lawaai dan de andere.
Ten derde kan het zijn dat je net te weinig geheugen hebt waardoor Windows veel swap geheugen op je schijf gebruikt, dus geheugen bij plaatsen kan ook helpen.
Ten vierde kan je schijf teveel zijn gedefragmenteerd, dus regelmatig defragmenteren kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je schijf te vol waardoor het swapbestand traag wordt opgebouwd